Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linus22

Ny medlem
I somras väcktes mitt foto intresse ordentligt. Jag har därför länge gått och funderat på vilken kamera jag ska köpa. Så det är det jag behöver hjälp med

Vad jag söker:

* En kompakt kamera för runt 4000:-

* Gärna en Canon, gillar deras kameror på det
stora hela

* Bra bildkvalitet

* En Kamera som är lätt använda i början men som sedan går och växa med, när man ökar kunskapen

Har kollat på en Canon G7 är det ett bra val eller är den för komplicerad (har inte testat den)? Och vilka alternativ finns det

Tack på förhand :)

Med vänlig hälsning Linus

Linus22 skrev:
Har kollat på en Canon G7 är det ett bra val eller är den för komplicerad (har inte testat den)? Och vilka alternativ finns det

Jag tror absolut att den INTE är för komplicerad. Likt alla andra kompakter har den helt automatiskt läge, dessutom manuella lägen som du kan använda när du lärt dig lite mer.

Det samma gäller ju också de enklare systemkamerorna så om du verkligen är fotointresserad så tycker jag liksom Damoor att du skall kolla in instegsmodellerna från Canon, Nikon mfl. Visst är det lite mer att släpa på men det ÄR roligare att fota med en systemkamera.

Lycka till!

ANNONS