niklasl
Aktiv medlem
Är ju inte direkt uppenbart var man ska rota någonstans...jonte11 skrev:
Tackar, jag måste varit blind. Jag var ju där och letade också..
Tackar!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är ju inte direkt uppenbart var man ska rota någonstans...jonte11 skrev:
Tackar, jag måste varit blind. Jag var ju där och letade också..
Tackar!!
Tomas Wihlborg skrev:
Tack för dessa rader Stefan - nya kunder är vi som jobbar med projektet glada för
Kul att du verkar kunna lyfta innehållet med våra profiler från Edita Västra Aros (fyi vårt stora offsettryckeri). Tvivlar att det hänger med hela vägen genom processen eller var det så att du di facto provade detta?
Jag vill som gärna bjuda in goda herrarna att gärna (liksom Stefan) bjuda in till besök hos oss på vårt HK på Kungsholmen (för vår webb var vi finns, se www.edita.se) till undertecknad om ni vill veta mer, se provböcker etc. Maila först bara.
Det finns en del justeringar av den PDF-mjukvara vi använder oss av för att göra tryckoriginalen (påverkar bilddjup och helhetintrycket) - och detta ligger också under lupp för tillfället.
Jag kommer att maila alla i vår kundbas när färgprofilerna är genomgådda och klara att användas. Så registera er gärna där (gratis).
The Ghost skrev:
Hej Tomas
Tyvärr körde jag Adobe rgb.
Capture one / output destination (working space)Aros profilen (cmyk).
Är det fel eller rätt?
stefohl skrev:
Om du menar att du konverterade till Adobe RGB i Capture One, bearbetade bilden i Adobe RGB och när bilden var färdig konverterade den till Aros-profilen, då är det rätt.
MVH/Stefan
The Ghost skrev:
Nä,jag konverterade bilden direkt i C1 till Aros-profilen och sen finjusterade bilden PS.
När jag gjorde boken var bilderna i RGB.
The Ghost skrev:
Hej Stefan igen.
Ok,
Kan man inte lita på det jag ser på skärmen när man kör cmyk, eller?
Med lite tur fixar Tomas och hans team en profil som jag kan ladda ner.
_mono_ skrev:
Jag kan inte ladda upp bilder till bildmappen...
Där "browse-knappen" borde vara är det bara ett jytter av bokstäver o när jag trycker på den så kommer det upp en tom visningsruta - eftersom jag inte har laddat upp någon bild som går att visa.
Har nån haft samma problem o löst det?
Jag använder mozilla och epiphany som webläsare, linux som op.sys.
Tomas Wihlborg skrev:
Maria
Om du har Internet Explorer ber jag dig använda den istället. Systemet är helt anpassat för Microsofts OS och webbläsare (Det fungerar skapligt med Mac OS också).
_mono_ skrev:
Jaha. Nej, då blir det inget... =/ Bill har pengar så det räcker...
Synd att en så kul tjänst bara gynnar Microsoft o de som har IE.
Mer open source till folket.
Tomas Wihlborg skrev:
Hej igen, håller med dig i sak helt klart
[...]
PS. Jag har testat med Firefox och hade inga större problem - tror Linux är haken.
mipert skrev:
Mac är OK förstås, ditt val gynnar ju inte Steve som bara tar ut en fast lön på en dollar i år.
Att han är världens 74:e rikaste är ju bara som det är...
Nej, jag är inte på grälhumör, lite trött bara på att höra att man inte vill ge Bill mer pengar.