Gällande CA så tror jag det är förfarande fel här. För att ta bort CA till max så bör man använda pipetten, vilket Ola som jag läser i hans inlägg inte helt förstått man bör göra. Eller har jag fel? Läste snabbt att Ola trodde man bar tar bort det "lokalt" och manuelt. Funktionen är automatisk, men man väljer vilken typ av CA som ska försöka tas bort och använder pipetten för att välja den typ/färg som ska maskeras bort. Finns olika och allt blå/violett är inte CA. Ex så vid astroscape foografering kan sånt som liknar CA uppstå vid stjärnor, men detta är inte CA utan andra problem som uppstått. Det är då inte så bra att programmet tar bort detta vid ren automatik. Handpåläggning. Det är ju en RAW.konverterare!
Att lita på automatiken ska göra sitt jobb låter lite konstigt när man kör med RAW-konvertare. I ettt sånt program vill man ju ha så mycket koll som möjligt.
DxO blir den som får sämst betyg här för den bygger mestadels på automatik att korrigera enluigt DxO enorma databas.
För er som ska sälja till bildbyråer så rekommenderar jag er att använda annan bländare än den största då CA nästan enbart syns utom vid pixelpeeping vid högkontrastiska områden i 100% och har inte LR lyckats ta bort det mest synliga så gör ni nog fel. Dessutom byt till annat objektiv...