Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
..Will Saar (wsaar) skrev:[/i]
Visst är det bra att ha en skeptisk inställning till varje datakälla, men det är löjligt att du säger dig lita mer på subjektiva marknadsföringsfärgade omdömen om produkter än resultaten som produkterna presterar.
...
Käre Will, jag erkänner att jag är löjlig men om jag nu vill vara löjlig varför kan jag inte få vara det då? Jag tycker om att vara löjlig! Du respekterar inte mig när du inte tillåter mig att vara löjlig!
Jag har inte sagt att jag litar på marknadsföringsfärgade omdömen, det är du som säger att jag gör det - men jag har inte sagt det. Det är din tolkning, men den stämmer inte med min uppfattning. Du kan ju inte anklaga mig för dina tolkningar.
Och jag har fortfarande redan givit dig svar på vad jag tycker om bildgallerier och varför jag tycker det, att du upprepar din argumentation hjälper inte för jag har redan svarat dig tidigare och jag hänvisar till mina svar. De är fortfarande utmärkta svar på din argumentation eftersom du inte har lycktats prestera någon ny information så håller mina argument fortfarande.
"Köper du en produkt som presterar bra, har bra finish och ett högt pris förutsätter du att du fått något av det bästa marknaden kan prestera"
Absolut, man går alltså in med skyhöga förväntningar och om produkten inte motsvarar dessa förväntningar så blir man som kund förbannad.
Tar man ut ett högt pris så måste man som tillverkare leverera en produkt som tillfredställer de kraven.
Om man tar ut ett lågt pris så går kunden in med en låg förväntan, precis som du säger, och resultatet blir att om produkten är "sådär" så blir användaren nöjd med det.
Det är precis som du säger här:
">öper du samma produkt till ett lägre pris finns alltid misstanken kvar att de dyrare produkterna är bättre."
Och därför blir man glatt överraskad om den produkt som man trodde skulle vara dålig, visar sig vara helt ok. Och då höjer man omdömet på den.
Det är mycket lättare att tillfreddställa den kund som går in med en låg förväntan, än den som har en hög förväntan.
Så användaromdömen höjer alltså betyget något på lågprisprodukter och sänker på högprisprodukter, men om man läser användaromdömen på Photozone med denna mentala kompensation så får man fram matnyttig information.
Tack för diskussionen Will, det är trevligt att vi tycker likadant nu.
Ärlig talat Will, är det inte så att det verkliga skälet till att du inte gillar Photozones användaromdömen, är att ditt favoritmärke Sigma inte lyckas så bra där? Välkommen till löjliga klubben tillsammans med mig som ordförande, du får gärna vara vice!
Hälsar
R
Visst är det bra att ha en skeptisk inställning till varje datakälla, men det är löjligt att du säger dig lita mer på subjektiva marknadsföringsfärgade omdömen om produkter än resultaten som produkterna presterar.
...
Käre Will, jag erkänner att jag är löjlig men om jag nu vill vara löjlig varför kan jag inte få vara det då? Jag tycker om att vara löjlig! Du respekterar inte mig när du inte tillåter mig att vara löjlig!
Jag har inte sagt att jag litar på marknadsföringsfärgade omdömen, det är du som säger att jag gör det - men jag har inte sagt det. Det är din tolkning, men den stämmer inte med min uppfattning. Du kan ju inte anklaga mig för dina tolkningar.
Och jag har fortfarande redan givit dig svar på vad jag tycker om bildgallerier och varför jag tycker det, att du upprepar din argumentation hjälper inte för jag har redan svarat dig tidigare och jag hänvisar till mina svar. De är fortfarande utmärkta svar på din argumentation eftersom du inte har lycktats prestera någon ny information så håller mina argument fortfarande.
"Köper du en produkt som presterar bra, har bra finish och ett högt pris förutsätter du att du fått något av det bästa marknaden kan prestera"
Absolut, man går alltså in med skyhöga förväntningar och om produkten inte motsvarar dessa förväntningar så blir man som kund förbannad.
Tar man ut ett högt pris så måste man som tillverkare leverera en produkt som tillfredställer de kraven.
Om man tar ut ett lågt pris så går kunden in med en låg förväntan, precis som du säger, och resultatet blir att om produkten är "sådär" så blir användaren nöjd med det.
Det är precis som du säger här:
">öper du samma produkt till ett lägre pris finns alltid misstanken kvar att de dyrare produkterna är bättre."
Och därför blir man glatt överraskad om den produkt som man trodde skulle vara dålig, visar sig vara helt ok. Och då höjer man omdömet på den.
Det är mycket lättare att tillfreddställa den kund som går in med en låg förväntan, än den som har en hög förväntan.
Så användaromdömen höjer alltså betyget något på lågprisprodukter och sänker på högprisprodukter, men om man läser användaromdömen på Photozone med denna mentala kompensation så får man fram matnyttig information.
Tack för diskussionen Will, det är trevligt att vi tycker likadant nu.
Ärlig talat Will, är det inte så att det verkliga skälet till att du inte gillar Photozones användaromdömen, är att ditt favoritmärke Sigma inte lyckas så bra där? Välkommen till löjliga klubben tillsammans med mig som ordförande, du får gärna vara vice!
Hälsar
R