Tomster
Medlem
Jag bränner alltid ner bilderna på en DVD & ger till kunderna.
Jag som dessutom jobbar i fotobutik(utöver fotoyrket) där vi framställer bilder i eget labb, vet därifrån hur otroligt många det är som jobbar på samma sätt... Bara för att du inte gör det, så innebär det inte att andra gör på samma sätt...
Optiska läsaren är även ovärderlig för mig när det gäller att installera mjukvara, titta på film, rippa musik till iTunes osv...
Dessutom saknar retina-modellen en ethernet-port vilket är kasst om du sitter på presskonferens då det på många ställen in används WiFi....
Vill du hitta källor på mitt påstående så gå ner till en Macforum & be att få prata med en tekniskt kunnig kille...
Hur du och andra jobbar hör inte riktigt till frågeställningen. Bränna DVD är en gammal och utdöende teknik.
Om skriver ett påstående så får du ju publicera källor på det också. Det är ju inte läsarna som ska behöva springa ner till närmaste Mac store för att verifiera dina påståenden.
Åter till TS fråga. Jag tycker du gör helt rätt att satsa på en MBP med retinaskärm. När det gäller Air vs MBP så är ju skärmstorleken (enligt mig) än avgörande faktor gentemot vikten. Om du behöver bränna skivor så är det bara att köpa en extern brännare/läsare som du dessutom kan använda till flera datorer.