Annons

Vilken Mac ska jag köpa

Produkter
(logga in för att koppla)
"Mycket väsen för ingenting", kanske?
Tag och fundera på det ett tag, innan du skickar ett svar.

Mycket väsen kring vad? Jag berättar för flera av skribenterna i denna tråden vad MAC är en förkortning av, vilket de bevisligen inte känner till. Då skrivs ovanstående inlägg med en länk till wikipedia gällande MAC.

Totalt intetsägande.
 
Mycket väsen kring vad? Jag berättar för flera av skribenterna i denna tråden vad MAC är en förkortning av, vilket de bevisligen inte känner till. Då skrivs ovanstående inlägg med en länk till wikipedia gällande MAC.

Totalt intetsägande.

Gör om och gör rätt, Björn. Eller gör det ogjort, hellre. FS undrade över vilken dator han skulle köpa, inte över petitesser/nörderier angående stora eller små bokstäver i förkortningar. Det lär väl inte hjälpa honom att köpa rätt dator, eller?
Fundera en stund över det övergripande, vad som här sagts som varit "Totalt intetsägande." i sammanhanget och lägg sedan ner det. Eller kom med ngt konstruktivt.
 
Gör om och gör rätt, Björn. Eller gör det ogjort, hellre. FS undrade över vilken dator han skulle köpa, inte över petitesser/nörderier angående stora eller små bokstäver i förkortningar. Det lär väl inte hjälpa honom att köpa rätt dator, eller?
Fundera en stund över det övergripande, vad som här sagts som varit "Totalt intetsägande." i sammanhanget och lägg sedan ner det. Eller kom med ngt konstruktivt.

Må så vara.

Jag har bidragit med väldigt konstruktiva inlägg tidigare i tråden men sedan entrade självutnämnda förståsigpåare, för vilka jag kände det var viktigt att förklara ett par saker. Enkelt.

För övrigt, tråden är på elva (!) sidor. Anser du att dessa elva sidor innehåller konkret information som hjälper TS? Anser du att ditt inlägg som riktades till mig hjälper TS?
 
Må så vara.

Jag har bidragit med väldigt konstruktiva inlägg tidigare i tråden men sedan entrade självutnämnda förståsigpåare, för vilka jag kände det var viktigt att förklara ett par saker. Enkelt.

För övrigt, tråden är på elva (!) sidor. Anser du att dessa elva sidor innehåller konkret information som hjälper TS? Anser du att ditt inlägg som riktades till mig hjälper TS?

Jag har inte läst alla 11 sidor och är ingen Macanvändare. Så jag vet inte vilka "självutnämnda förståsigpåare" du refererar till och hur de äntrade tråden.

Nej, jag anser inte att jag hjälper TS med hans svar; inte konkret men väl genom att påpeka för dig att du har glidit för långt från ämnet och borde sluta eftersom det därigenom blir mindre ovidkommande information att skumma igenom för TS. Dina synpunkter är säkert värdfulla, men tag dem i ett annat forum/annan sajt. Nu är du bara "far out".

Men trots min Macokunskap så vet jag såpass mkt om datorer att jag kan se när det blir totalt ovidkommande (för TS) och alltså inte konstruktivt för denne. Därför bad jag dig att lägga ned.

Allt gott!

Peter
 
Kan du förklara för oss andra vad du ämnade att säga med ditt inlägg?

Tänkte bara tala om för dig som tydligen tror sig veta allt och tycker det är extra kul att trycka ner andra att MAC faktiskt är: MAC times, file system metadata which record when an object was last "modified" (contents), "accessed" (read), and "changed"

Du har alltså fel med ditt inlägg, precis lika fel som de du klankar på.
 
Mycket väsen kring vad? Jag berättar för flera av skribenterna i denna tråden vad MAC är en förkortning av, vilket de bevisligen inte känner till. Då skrivs ovanstående inlägg med en länk till wikipedia gällande MAC.

Totalt intetsägande.

Jodå jag vet mycket väl vad en MAC-adress är. Jag är även tillräckligt intelligent att förstå när den förkortningen inte är den som menas genom det kontext den används i.
Att Mac används som beskrivning av datorer tillverkade av Apple torde vara välkänt av de flesta, detta trots att Apple inte tillverkat Macintosh-datorer på rätt länge.
 
Oj oj, nu är Apple-klonerna i luven även på varandar :) Apple är en religion, dont u dare kritisera Apple eller MAC!
 
Mkt trams i slutet av tråden. Tråden var en fråga om ett köpråd inte ngn pseudodiskussion om mac vs pc. Skärp er eller så stänger vi tråden.
 
Har ni synpunkter på hur moderering ska gå till är ni välkomna att ta dem i forumet fotosidan.se. De har inget i den här tråden att göra.

/Mod
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.