unoengborg
Aktiv medlem
I ärlighetens namn är även "instegsversionen" av MacBook Pro fortfarande en MacBook Pro, dvs den kommer tveklöst att duga utmärkt till att redigera foto på. Jag gjorde det trots allt fram tills förrförra året med en MacBook pro från 2007, utan problem faktiskt. En då förvisso maxad modell, men nuvarande instegsmodellen spöar ändå skiten ur den datorn på alla punkter. Om han sen dessutom maxar mängden ram så fort han har råd kommer den duga finfint.
Det är väl just mängden RAM som är den punkt som känns lite svagt när det gäller instegsmodellerna och som gör att jag tror TS gör ett bättre val om han köper någon plastig men fungerande ASUS, där han inte betalar lika mycket för loggan, som på datorer med högre värderade varumärken. Gör han det får han råd med mer minne direkt.
Som jag skrivit tidigare så är livet med mac inte så rosenrött och livet med Windows inte det helvete somliga här vill påskina. Ska erkänna att jag tycker MacOS-X är elegantare än Windows 7, men vad det gäller enkelhet att använda kan det nog gå på ett ut. Ibland är det väl till och med så att Apples elegans ibland går ut över användbarheten.