Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken kompaktkamera ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rayden

Aktiv medlem
Hejs,

Jag står i valet att köpa mig en kompaktkamera.
För närvarande har jag en Canon EOS 400D och nu vill jag alltså ha en liten mindre kamera som jag ska ha som komplement till min stora kamera.
Jag har funderat på följande modeller.

Fujifilm Finepix F40fd (2133kr)
Canon Digital IXUS 850 IS (2085kr)
Ricoh GR Digital (3193kr)

Det som talar emot Ricohn är det höga priset samt att den inte är riktigt lika mångsidig som dom andra kamerorna.
Jag blir inte riktigt klok på vad jag ska köpa, så nu behöver jag era synpunkter och tips.

ta den som du tycker är snyggast - så gör jag när jag köper vinflaskor, snyggast etikett vinner..... Skämt åsido. Det finns alltid en som känns bättre i handen eller så. Kvaliten är väldigt hög bland alla kameror idag, du blir säkert nöjd med vad du köper - bara du tror på just ditt val. Jag själv skulle välja Canons modell Ixus, givet att den har antiskak. lycka till!

Den med snyggast modell betäckning på greppet, svart kåpa, visar att du måste eller vill vara pro, alltså Canon A640.
Lill-brorsan till Canon G7.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar