Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vilken kameraväska?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror inget. Jag vet inget om dina behov. Däremot vet jag hur jag skulle göra i din situation.

Jag skulle börja med att tänka igenom ordentligt vad jag vill få plats med i väskan förutom kamera med objektiv.
Extra objektiv?
Blixt?
Extra batterier till kamera och blixt?
Plånboken?
Smartphone?
Glasögon?
Xx?
Zz?

Efter att ha tänkt igenom behovet skulle jag ta grejorna med till en fysisk butik och provpacka.
Köp sen den minsta och smidigaste väskan som det får plats i.Stora klumpiga grejor blir lätt lämnade hemma eller på hotellrummet.

Jag tror inget. Jag vet inget om dina behov. Däremot vet jag hur jag skulle göra i din situation.

Jag skulle börja med att tänka igenom ordentligt vad jag vill få plats med i väskan förutom kamera med objektiv.
Extra objektiv?
Blixt?
Extra batterier till kamera och blixt?
Plånboken?
Smartphone?
Glasögon?
Xx?
Zz?

Efter att ha tänkt igenom behovet skulle jag ta grejorna med till en fysisk butik och provpacka.
Köp sen den minsta och smidigaste väskan som det får plats i.Stora klumpiga grejor blir lätt lämnade hemma eller på hotellrummet.

Väldigt bra förslag och inlägg Erik. Kände också att det var svårt att svara på TS fråga med så lite information/krav på väska.

Ett enkelt, och väldigt generellt, råd till TS är att kanske inte gå på Clas Ohlson, utan att satsa på ett känt kvalitetsmärke (oavsett vilken storlek som passar eter Eriks tips/metod ovan).

Personligen så har jag varit väldigt nöjd med kvaliteten på ThinkTanks alla produkter. Gillar speciellt de "namnlösa" och diskreta tygväskorna i Retrospective-serien (de olivgröna/gråkhaki) som inte alltid ser uppenbart ut som fotoväskor.

Här är ett exempel (men finns som sagt i massor av olika varianter och storlekar):
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/14034421/think-tank/kameravaeska-retrospective-7-gragroen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar