Annons

Vilken kamera skall jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

DzZz

Medlem
Tjenare, Jag är sugen på en ny kamera och undrar vad ni tycker om dom jag har kollat ut, Jag är nybörjare och vill ha en enkel kamera med ganska mycket funtioner. Jag kommer ta mycket rörliga bilder på cykling och liknande saker. Kommer använda kameran ganska mycket och vill ha bra batteri tid.

Dom två kameror ja har sett är:

Nr 1,http://hemelektronik.compricer.se/420252

Nr 2,http://hemelektronik.compricer.se/96426

Vilka funtioner har den ena som inte den andra har?
Vilken tycker ni är bra / har bra funktioner.

// Daniel
 
Köp en begad analog systemkamera istället. Sega hopplösa kameror bägge två i jämförelse med en analog som du får nästan gratis på tradera.

Fotar du mindre än 50 rullar per år så fundera inte ens på en digital i dagsläget om du inte tänker roa dig med internet och snapshots av polarna och div.
 
StefanA skrev:
Köp en begad analog systemkamera istället. Sega hopplösa kameror bägge två i jämförelse med en analog som du får nästan gratis på tradera.

Fotar du mindre än 50 rullar per år så fundera inte ens på en digital i dagsläget om du inte tänker roa dig med internet och snapshots av polarna och div.

Nej jag vill ha en digital och farsan får bra pris på båda dom jag har skickat..

Jag kommer ta mycket bilder.
 
En D70s har dom extrapris på nu för den är så gammal (=. Panasonic skulle jag valt. Kodak har jag hört är sämre på digitalt. Synd att folk inte fattar att dom blir lurade.
 
DzZz skrev:
Nej jag vill ha en digital och farsan får bra pris på båda dom jag har skickat..

Jag kommer ta mycket bilder.
Om du skall fota mycket rörligt så behöver du en DSLR, som har kort slutarfördröjning och generellt snabbare af. Visserligen kostar det några kronor extra för att få liknande omfång, de kameror du funderar på. I slutänden är det dock värt varje krona. Mitt tips är att titta på en beg DSLR, typ Nikon D50 eller Canon EOS 350D, Nikon D70s. Bra kameror till vettiga priser och som är betydligt snabbare än de digitala kompakterna.
 
panasonicen har min syrra, har lekt lite med den och kommit fram till denna slutledning:

liten, snabb och lätt att förstå sej på. synd att den inte har högre ISO än 400 dessutom är den ganska brusig på det talet.
plåtar du i dagsljus är detta inget problem. du kan lätt använda den i helt manuellt läge utan krångliga knappkombinationer för att ändra bländare och tid.

tycker du även ska kolla på begagnade 300D, det är lätt att fastna och om ett tag tror jag att du kan känna dej låst i denna typ av "nästan-systemkamera".
vet inget om kodaken men om dessa verkligen är de enda du väljer mellan så blir du nog inte besviken på panasonic iaf!

mvh / m
 
Vad gäller batteritid så är det nog inte många kameror som slår Nikons D70s. Tror att även D50 och EOS 350D har mycket bra batterikapacitet. Det finns mig veterligen inga digitala kompakter som kommer i närheten av ex D70s batterikapacitet.
 
Tack för hjälpen. Men att tänka på är att jag är totalt nybörjare med fotografering, Vill därför börja med något enkelt och sedan förhoppningsvis köpa mig något dyrare senare, Har ingen lust att betala 7-8000 för en kamera när jag är nybörjare, Begagnad blir de inte då farsans jobb ger honom en viss summa i månaden att köpa från vissa företag dom har som kunder så som Dustin.se och komplett.se + några till, Och de är så han köper denna kommande kamera. Och den skall kosta runt 3500 kr.
 
Med de dslrkamerorna som är nämnda här, så blir det lika lätt att fota med en system som med en superzoom... Eftersom att de har automatikläget, så funkar det alldeles utmärkt. Jag anser nästan att fördelarna med en system mot en superzoom överväger priset. Köper du en system, så har du också lite att växa i.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.