mufc
Medlem
Tjena. Efter mycket tänkande och råd härifrån så ska jag och min fru köpa en systemkamera. Jag var inne på en LX3 men ni rådde mig till en system.
Den kameran som ligger högst upp på listan är Nikon D90. Men när man läser tester så får man upp ögonen för andra, Sony A700, A380, Canon 450, Panasonic G1, Pentax K20D, Nikon D5000.
Vad finns det för nack och fördelar med dessa? Vilken är bäst?
Det är en hel djungel för mig. Och sen finns det alltid ett "men" med alla kameror. Man måste ju prioritera bort nåt! Nikon och Sonyn känns helt klart närmast just nu.
Det vi först och främst hade tänkt fota är barn, djur, landskap, bilar.
Vad jag förstår så är ett 50/f1,8 hyfsat objektiv till inomhusfotografering och porträtt. Frun min vill ha ett 18-105 objektiv med.
Vad tycker ni vi ska kolla på? Hjälp oss !
Den kameran som ligger högst upp på listan är Nikon D90. Men när man läser tester så får man upp ögonen för andra, Sony A700, A380, Canon 450, Panasonic G1, Pentax K20D, Nikon D5000.
Vad finns det för nack och fördelar med dessa? Vilken är bäst?
Det är en hel djungel för mig. Och sen finns det alltid ett "men" med alla kameror. Man måste ju prioritera bort nåt! Nikon och Sonyn känns helt klart närmast just nu.
Det vi först och främst hade tänkt fota är barn, djur, landskap, bilar.
Vad jag förstår så är ett 50/f1,8 hyfsat objektiv till inomhusfotografering och porträtt. Frun min vill ha ett 18-105 objektiv med.
Vad tycker ni vi ska kolla på? Hjälp oss !