Neliz
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Vilken kamera? Och bara ett objektiv, vilket?
Ahaaa, tack för hjälpen Skönt att få lite begrepp utredde så som att IS är lika med Nikons VR Kan ju vara bra att veta.
Detta var verkligen inte lätt. Får nog göra som ni brukar tipsa om "åka in och känna & klämma lite på dom" Och se vilken som känns skön. Och sen utgår efter det.
MEN, om jag kan ställa en sista fråga. Utav alla dessa kameror (inklusive objektiv) ni nämt i tråden, VILKEN är bäst att ha när man skall fota livlika djur, natur och vanliga porträtt?
perstromgren skrev:
Mitt fel, jag misstog mig. 400D verkar bara säljas med IS-optiken om du också köper ett batterigrepp. Den nyare 450D däremot säljs med IS-optiken.
Ett alternativ är Nikons motsvarighet (D40X eller D60) till ungefär samma pris med deras motsvarighet till "IS", som kallas "VR".
Fråga inte vilken av Nikon eller Canon som är bäst, du kommer att hinna tröttna på tråden innan du köper en kamera...
Per.
PS. Fotokungen har 400D med IS-optik för 6.890:- DS.
Ahaaa, tack för hjälpen Skönt att få lite begrepp utredde så som att IS är lika med Nikons VR Kan ju vara bra att veta.
Detta var verkligen inte lätt. Får nog göra som ni brukar tipsa om "åka in och känna & klämma lite på dom" Och se vilken som känns skön. Och sen utgår efter det.
MEN, om jag kan ställa en sista fråga. Utav alla dessa kameror (inklusive objektiv) ni nämt i tråden, VILKEN är bäst att ha när man skall fota livlika djur, natur och vanliga porträtt?