Annons

Vilken kamera & objektiv ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

TSilver

Medlem
Jag kan ingenting om systemkameror och behöver verkligen lite hjälp.

Jag ska köpa en ny jag har funderat på canon 450D och 500D jag tror att en canon passar mig mest men har ni förslag på någon annan uppskattas det med :)

Jag funderar på att köpa 500D men ska man då bara köpa kamerahuset och köpa ett annat bättre objektiv eller ska man nöja sig med det som hör till?

jag har ingen erfarenhet av att fota med systemkamera så jag behöver absolut inte några proffsgrejer men man vill ju ha bra saker som håller länge.

Så ni där ute som kan, vad ska en nybörjare köpa för kamera :) jag vill helst inte att det ska kosta mer än 7000.

Mvh/Tina

Gillar du att kunna använda skärmen som sökare vid normal fotografering? Och inbyggt stöd för trådlös blixt? Köp en Sony A500.

Annars så spelar det som sagt inte så stor roll vad man köper.

Det trista med Canon är att det är en Canon. De gör bra grejer. det kan inte bli fel, men lite tråkigt, som en Volvo.

Jag funderar på att köpa 500D men ska man då bara köpa kamerahuset och köpa ett annat bättre objektiv eller ska man nöja sig med det som hör till?
Canons kitzoom brukar kosta ungefär 500 kr extra när man köper kamerahus -- och jag tror inte man öht kan få ett mer prisvärt objektiv.

När det gäller kamerahus är 500D alldeles utmärkt, men det finns andra märken och modeller också. Gå till en butik och känn på lite olika, titta i sökarna och fundera på vilken du trivs med. Om det står Canon, Nikon, Sony, Pentax eller något annat spelar inte så stor roll, de gör alla bra kameror.

Det trista med Canon är att det är en Canon. De gör bra grejer. det kan inte bli fel, men lite tråkigt, som en Volvo.
Skillnaden är att med Canon finns det absolut bredaste och största sortimentet av begagnat. Inget annat märke är ens i närheten av det utbudet.

Frågor Du oss nördar, kommer Du att få tok-religiös-fundamentalistiska åsikter om varför just _vårt_ fina märke är extra bra att köpa, men påfallande ofta är det ett försvar för vårt eget ägande - inte en objektiv konsumentupplysning, Du får.

Köp en kamera som Du tycker ligger bra i handen. Skit totalt i vad det står för namn på den. Det tillverkas vettiga instegskameror hos Canon, Nikon, Olympus, Pentax, Samsung, Sigma och Sony, bara för att nämna några.

Gå till en välsorterad handlar och _känn_ på olika kamerahus från olika tillverkare. Gå sedan till en annan och försök känna på ännu fler. Bry Dig inte så mycket om den säljar-svada Du kommer att överösas av, utan lita på vad Din händer säger.

Fanns det mest tillbehör till bubblan? Det betvivlar jag starkt, det var en enkel bil med få möjligheter till utbyggnad via tillbehör.

Jag kan inte se att bubblan har något som helst gemensamt med Canonkameror.

Sen håller jag inte alls med om att bubblan är tråkig, inte vad gäller design åtminstone. Bra mycket roligare design än 98% av dagens bilmodeller.

Tillåt mig upprepa - En gång i tiden fanns det mest WV Bubblor bland de begagnade bilarna, helt enkelt för att de tillverades i massupplaga.

Gjorde det Bubblan till det bästa köpet?

PS Den söta plastvasen med sugpropp - glömt den?

Jag är ingen expert på bubblor, så jag kan inte svara på den frågan. Du bör rikta dina bilfrågor till ett forum för bilar istället.

Tillåt mig upprepa - bubblan har inget gemensamt med Canonkameror.

Det vet jag inte, jag känner inte dig så bra att jag kan svara på det, men mycket tyder på det.

Tja, kontentan blev väl att om du inte är nöjd med din nya kamera så kan du byta den mot en bubbla istället.

Mer allvarligt, du frågde så svävande: "vilken kamera ska jag köpa?" och det finns inget givet svar.

Jag gav dig det bästa svar jag hade, gillar du Canon så köp Canon, det kan inte bli fel.

Om du kan ge lite mer precisa frågor och krav på grejer så blir det betydligt lättare att ge ett matigare svar.

Jag kan ingenting om systemkameror och behöver verkligen lite hjälp.

Jag ska köpa en ny jag har funderat på canon 450D och 500D jag tror att en canon passar mig mest men har ni förslag på någon annan uppskattas det med :)

jag har ingen erfarenhet av att fota med systemkamera så jag behöver absolut inte några proffsgrejer men man vill ju ha bra saker som håller länge.

Så ni där ute som kan, vad ska en nybörjare köpa för kamera :) jag vill helst inte att det ska kosta mer än 7000.

Mvh/Tina

Hej Tina !

Här : https://www.inet.se/artikel/6202039/canon-eos-500d-kit-ef-s-18-55-is

Bra pris och bra grejer... Lycka till !

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto