Tony johansson
Aktiv medlem
Någon som känner till det dynamiska omfånget på en RX 100 VA !? Har själv letat, men inte funnit något svar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den Yashican ville jag verkligen ha cirka 68!Ca. 1968. Farsan hade skaffat en Yashica Electro 35, den första kameran med elektronisk tidsautomatik. Bestyckad med ett ljustarkt 40mm/1,7.
Den gick att ta riktiga bilder med. Med den fina kameran invigdes jag i mörkrummets hemligheter i gymnasiets fotolab.
Senare fick jag prova kompisens Canon Ftb och bl.a FD 35mm/2, med den skulle man kunna ta sig fram även idag.
Jag har haft två olika Electo 35 nu på senare tid och de är verkligen bra. Fast objektivet är 45 mm/1,7 inte 40mm som jag skrev i inlägget.Den Yashican ville jag verkligen ha cirka 68!
Någon som känner till det dynamiska omfånget på en RX 100 VA !? Har själv letat, men inte funnit något svar.
Tack för hjälpen, tänkte inte på DxO mark . F ö förefaller det vara samma sensor i VA som i V ;Hittar det inte heller men däremot på "V", men det är ju en annan sensor i den. Kan anta att VA är bättre?
Sony RX100 V sensor review: High-end compact with impressive speed (dxomark.com)
Finns flera kameror som gett mig en wow-känsla antingen när jag fick det eller när den släpptes.
Canon 5D mark II denna gav verkligen en wow-känsla den gick att filma med var helt fantastiskt.
sony a7rii
När denna släppes var det också wow denna hade allt man kunde tänka sig för foto och 4k film.