volkers
Aktiv medlem
Tack Volker,
Det blir runt 100 sidor. Jag tänkte först fotopapper eftersom allt annat verkade vara sá "dáligt" i alla de forum jag läste. Men när jag nu läste den nya tráden som du tipsade om sá verkar det bli bra med digital tryck. Dessutom kommer det att bli en del text dá vi är tvásprákiga (nl/swe) och digitaltryck blir kanske bättre dá? Mer bokigt liksom.
Jag har ett halvár pá mig att utforma boken sá jag antar att det bästa vore att göra jobbet i photoshop och sedan välja företag. Dock máste man ju veta om de skär nágonting i kanterna. Dessutom máste man välja format vilket skiljer sig nágot mellan företagen.
Blurb är den enda boken jag sett med egna ögon (har sett desto fler digitalt) och de bilderna blev aningen mörka. Kanske berodde mer pá de som gjorde boken än pá företaget. Det verkar som om man kan fá till det snyggt med de mánga företag om man vet vad man gör.
Det här kan man kalla beslutsángest.
Saal = max 90 sidor, jättefint framkallde bilder, text helt ok om du inte ha för liten/svårläst typsnitt.
enkelt sätt att dubbelkolla allt eftersom du få en förhandsgranskning hur den beskurna boken ser ut om du använder www.online-albumproofing.com plus att DÅ undviker du att bilderna blir automatisk korrigerad..
Pixopolis = max 112 sidor, lite mera prisvärd, japp mer bokigt - digital tryckt i klass med resten, men till skillnad från resten trådinbunden = mindre förlust i mittuppslaget. Undvik becksvart bakgrund ;-)
Designtips som gäller alla och funkar med alla... utfallande bilder hela vägen ut, text, mindre bilder o.s.v. minst en cm från randen - no more problem! mycket bättre än att räkna varenda pixel...
exempel: http://www.fotobok.com/inspirationsbuch/partyplaneten/
//Volker
Senast ändrad: