Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken försäkring passar fotografer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Försäkringsbolag är bra när man skall betala premien, men sen när något händer så gäller inte försäkringen.
Jag blev bestulen på nästan hela min kamerauppsättning samt två bärbara datorer. Jag har eget företag och detta sysslar inte med foto eller liknade, ändå så kunde jag kanske använda min utrustning i företaget och då gäller inte försäkringen. Drog detta vidare och plötsligt så vänder folksam och påstår att jag inte haft utrustningen, När jag kunde bevisa detta så vände de igen och tvivlade på att jag haft inbrott, OSV. se artickel

http://www.skanskan.se/article/20080730/NYHETER/852019041/-/inbrottsoffer-anklagas-for-bedrageri

Idag har jag annat bolag där vi skrivit tilläggstexter mm, Representanter för försäkringsbolaget har varit hemma hos mig och dokumentarat vad jag äger samt stöldskydd mm.
Fast då jag är en tvivlare har jag idag byggt en "bunker".
Så mitt råd är att inte lita på försäljarna och deras snack utan få dokumenterat vad du har och vad som krävs av dig ifall oturen är framme.

Bra att du har koll numera, ingen rolig diskussion och omöjligt att vinna vid en sån där stöld. De tycker förstås det är misstänkt att det inte finns säljare av beg grejerna och att det inte finns mailkonversationer eller något annat som styrker innehavet samt att det är skumt tjuvarna av någon anledning stal kvittona.

Rådet till alla är att någon gång om året fota alla dyra prylar och kopiera de viktigaste kvittona.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.