Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken extern blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

söraby59

Medlem
Tänkte köpa mig en extern blixt. Min kamera är en Canon EOS 550 D. Hittills har jag bara använt den inbyggda. Fundera på vilken jag ska köpa. Väljer mellan två. Sigma EF-610 DG eller Canon Speedlite 430 EX II. Så nu skulle jag vilja ha lite råd. Tackar på förhand.
 
Tänkte köpa mig en extern blixt. Min kamera är en Canon EOS 550 D. Hittills har jag bara använt den inbyggda. Fundera på vilken jag ska köpa. Väljer mellan två. Sigma EF-610 DG eller Canon Speedlite 430 EX II. Så nu skulle jag vilja ha lite råd. Tackar på förhand.

Eller så sparar du lite pengar och köper en Yongnuo 568EX II för mindre än halva priset av en Canon 430EX II. Jag har själv två sådana och en 430EX II.
 
Tänkte köpa mig en extern blixt. Min kamera är en Canon EOS 550 D. Hittills har jag bara använt den inbyggda. Fundera på vilken jag ska köpa. Väljer mellan två. Sigma EF-610 DG eller Canon Speedlite 430 EX II. Så nu skulle jag vilja ha lite råd. Tackar på förhand.

Nissin gör väldigt bra blixtar! Kolla!
 
Tänkte köpa mig en extern blixt. Min kamera är en Canon EOS 550 D. Hittills har jag bara använt den inbyggda. Fundera på vilken jag ska köpa. Väljer mellan två. Sigma EF-610 DG eller Canon Speedlite 430 EX II. Så nu skulle jag vilja ha lite råd. Tackar på förhand.

Jag har två 430 EX II som jag super nöjd med.
 
Jag har en Canon 430 EX II, men den använder jag bara när jag behöver två blixtar. Annars använder jag uteslutande min Yongnuo. Jag tycker ergonomin i 430:ans knappar är horribel, där får den klart stryk av Yongnuo.
 
ANNONS