Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken efter CANON 350d?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fnisseli

Aktiv medlem
Jag vill uppgradera mig och köpa nästa kamera efter CANON 350 d.

Mina förslag är 400 d eller 20d?

Vad tycker ni? Annat?
 
Ja Anneli. 30D är ju en uppgradering av 20D. Med bättre LCD (större och ljusstarkare), spotmätning, snabbare uppstart, större seriebildsbuffer, RGB-histgram, kortare slutarfördröjning, lägre batteriförbrukning är ju bra.
Jag upplever oxå AF att vara bättre.
Jag har båda och tycker 30D är en riktig värdefull uppgradering från 20D.

Lite sammanlikningar här (på tyska dog): http://www.traumflieger.de/desktop/30D/vergleichstest/eos_30D_im_Test.php

Kann du lägga till några kronor....tväka inte.
/Erik J
 
fujicanon skrev:
Ja Anneli. 30D är ju en uppgradering av 20D. Med bättre LCD (större och ljusstarkare), spotmätning, snabbare uppstart, större seriebildsbuffer, RGB-histgram, kortare slutarfördröjning, lägre batteriförbrukning är ju bra.
Jag upplever oxå AF att vara bättre.
Jag har båda och tycker 30D är en riktig värdefull uppgradering från 20D.

Lite sammanlikningar här (på tyska dog): http://www.traumflieger.de/desktop/30D/vergleichstest/eos_30D_im_Test.php

Kann du lägga till några kronor....tväka inte.
/Erik J

Ok...nu tvekar jag inte längre ;0)

Tack för förklaring, och tips!
 
Re: Re: Re: Vilken efter CANON 350d?

Fnisseli skrev:
Njae...jag blir inte nöjdare av att köpa mera optik om det är en kamera jag vill ha ;0)

Om det gör dig lycklig att köpa ett nytt hus så gör det. Men vill du få bättre kvalitet på bilderna så är det optik du ska lägga pengarna på.

Bra optik tappar inte värdet på samma sätt som kamerahus och bra optik kan du ha i många år och till många framtida kamera hus.

// Fredrik
 
Re: Re: Re: Re: Vilken efter CANON 350d?

fredrikru skrev:
Om det gör dig lycklig att köpa ett nytt hus så gör det. Men vill du få bättre kvalitet på bilderna så är det optik du ska lägga pengarna på.

Hur kan du veta det? Vet du vad jag har för optik? Vet du hur mitt kamerahus är?


fredrikru skrev:

Bra optik tappar inte värdet på samma sätt som kamerahus och bra optik kan du ha i många år och till många framtida kamera hus.

// Fredrik


Fast enligt din tes behövs ju inga framtida hus om man köper bra optik eller hur?

Jag förstår att ditt svar är välmenat men tyvärr helt fel. Men tack för försöket! :0)
 
Re: Re: Re: Re: Vilken efter CANON 350d?

fredrikru skrev:
Om det gör dig lycklig att köpa ett nytt hus så gör det. Men vill du få bättre kvalitet på bilderna så är det optik du ska lägga pengarna på.

Bra optik tappar inte värdet på samma sätt som kamerahus och bra optik kan du ha i många år och till många framtida kamera hus.

// Fredrik

Tycker mej se att Anneli har riktig bra optik i sin kameraväska; riktig goda fotos i albumen oxå.........
Kolla du Fredrik.
/Erik J
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vilken efter CANON 350d?

Fnisseli skrev:
Hur kan du veta det? Vet du vad jag har för optik? Vet du hur mitt kamerahus är?

Fast enligt din tes behövs ju inga framtida hus om man köper bra optik eller hur?

Jag förstår att ditt svar är välmenat men tyvärr helt fel. Men tack för försöket! :0)

Har studerat din kamera väska :)

Vad är det för funktioner som du är ute efter?

// Fredrik
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vilken efter CANON 350d?

fredrikru skrev:
Har studerat din kamera väska :)

Vad är det för funktioner som du är ute efter?

// Fredrik

Dessvärre ser du inte allt jag har genom att läsa här på fotosidan. Jag har betydligt mer.

En uppgradering av kamerahuset är jag ute efter :0)
 
Hehe.......

Undrar på om Fredrik är en av dom snusförnuftiga glädjesdräparna.......
Köp ett nytt hus du Anneli, med gott samvete....
/Erik J
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vilken efter CANON 350d?

Fnisseli skrev:
Dessvärre ser du inte allt jag har genom att läsa här på fotosidan. Jag har betydligt mer.

En uppgradering av kamerahuset är jag ute efter :0)

Berätta vad saknar på ditt nuvarande hus istället..

Tja. Då får du ta bort din kamera väska eller uppdatera den.

Själv har jag hamnat i L-IS knark träsket :)

// Fredrik
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vilken efter CANON 350d?

fredrikru skrev:
Berätta vad saknar på ditt nuvarande hus istället..

Tja. Då får du ta bort din kamera väska eller uppdatera den.

Själv har jag hamnat i L-IS knark träsket :)

// Fredrik

Ja, jag borde uppdatera kameraväskan men jag tänkte vänta tills det nya huset är på plats.


Jag vill ha bättre kvalitet helt enkelt. Bättre skärpa, bättre bilder. Jag är ingen teknikvetare så jag kan inte specificera mig mer än så.

Min teori är att det spelar ingen roll hur bra optik om inte kameran är tillräckligt bra.
 
Re: Hehe.......

fujicanon skrev:
Undrar på om Fredrik är en av dom snusförnuftiga glädjesdräparna.......
Köp ett nytt hus du Anneli, med gott samvete....
/Erik J

Jag jobbar lika envist som en pingst pastor mot pryl XXXXXXXX. Eller lockar jag alla i fördärvet med L knark ???

:)

Tittade på din kamera väska och FD prylar är väl ett av det mest prisvärda beg man kan köpa idag på marknaden.

// Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.