Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken Canon är bäst av mina val??

Produkter
(logga in för att koppla)
Anledningen är inte alls obegriplig. Det är naturligtvis för att uppnå en marknadssegmentering och för att få kameran mer kompakt. Det finns ännu mindre kameror som har hjul, men de jag har provat är hopplösa att använda, för hjulet blir för litet.
 
Bra svarat. Och AF är onekligen bättre på mellanklasskamerorna. Jag kör min fullformatare när det är på riktigt och en 500d som kompaktkamera, det passar mig bra. Vad jag menade lite var bara att jag tycker 500d är nog så kompetent,
Ja, som jag skrev i mitt första svar så blir jag inte akut ledsen av att använda min 450D heller, men..

enda grejen emot är att den är lite långsammare, har sämre af

..för att nämna ett par skäl till att åtminstone jag vill ha något ännu kompetentare i framtiden även om redan min 450 förmodligen klarar att ta bättre bilder än jag förtjänar just nu.

Att den är enklare byggd är för mig bara en fördel, skulle den vara större skulle jag ändå ta 5d:n istället.

Trådskaparen (och jag) har ju dock inte någon käck 5D att slänga upp när det kniper, och tydligen har ju även du funnit att 500D inte räcker att växa hur långt som helst i eftersom du ser den som en kompaktkamera i jämförelse.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.