Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken blixt ska jag välja för 8080?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag undrar om nån kan rekommendera en blixt till min Olympus 8080? FL-36:an har jag tittat mycket på och den täcker med råge mina behov. Men samtidigt går jag i tankarna på en systemkamera som inte nödvändigtvis behöver vara av märket Olympus. Finns det någon blixt man kan använda både till 8080 och tex. Canon 350D?

/Kristian

Wittgenstein skrev:
Jag undrar om nån kan rekommendera en blixt till min Olympus 8080? FL-36:an har jag tittat mycket på och den täcker med råge mina behov. Men samtidigt går jag i tankarna på en systemkamera som inte nödvändigtvis behöver vara av märket Olympus. Finns det någon blixt man kan använda både till 8080 och tex. Canon 350D?

/Kristian
Jag kör med 8080 + FL36 kombinationen, fungerar alldeles utmärkt. FL-36 är _extremt_ strömsnål på sina 2xAA batterier. Jag kör med Lenmar NoMen 2300mAh, och får ut ca 200 bilder på en laddning (!).

Ska snart uppgradera till 20D, och kommer då att köra FL-36:an på AUTO helt enkelt, istället för på TTL Auto.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar