Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken bilmodell?
- Trådstartare afe
- Start datum
LittleCapa
Aktiv medlem
Engelsman!
Det är en 1958 Vauxhall Velox
Det är en 1958 Vauxhall Velox
P-E Claesson
Aktiv medlem
Hehhe, den var lurig. GAZ-13.
mannbro
Aktiv medlem
Det är rätt, GAZ M13 eller Чайка (Tchaika), som för övrigt betyder fiskmås. ГАЗ Чайка är en kopia av Packard Patrician -55, så om någon hade svarat det så hade det blivit en slamkrypare
Чайка var en av de förnämsta bilarna man kunde ha och den var reserverad för det sovjetiska kommunistpartiets höjdare, framstående idrottsmän etc. Bilen på bilden (även om det inte syns) är cabriolet-modellen, som ofta användes under parader.
Чайка var en av de förnämsta bilarna man kunde ha och den var reserverad för det sovjetiska kommunistpartiets höjdare, framstående idrottsmän etc. Bilen på bilden (även om det inte syns) är cabriolet-modellen, som ofta användes under parader.
P-E Claesson
Aktiv medlem
Aha, jo jag kikade på en massa Packard runt 55-57, men ingen stämde riktigt. Den där runda listen med skruven fattades.
Tror inte jag har nån lämplig bilbild just nu, så jag lämnar tråden öppen så länge.
Tror inte jag har nån lämplig bilbild just nu, så jag lämnar tråden öppen så länge.
LittleCapa
Aktiv medlem
Vad betyder 13?
Kan -13 i GAZ-13 stå för antalet "hopknöckta" ritningar? I en rysk 50-talskonstruktion kan det dölja sig ritningar från många bilmärken.
Kan -13 i GAZ-13 stå för antalet "hopknöckta" ritningar? I en rysk 50-talskonstruktion kan det dölja sig ritningar från många bilmärken.
LasseLarsson
Aktiv medlem
Will3 skrev:
Denna då?
Det är en amerikanare, men modellen vet jag inte.
Kanske en Chevrolet av något slag?
sajbermartin
Aktiv medlem
LasseLarsson skrev:
Det är en amerikanare, men modellen vet jag inte.
Kanske en Chevrolet av något slag?
Kul tråd! Synd att den verkar lite sovande.
Men går väl att ändra på
Skulle gissa på En Chevrolet Impala, men lite ont om sånna här i vintern...
Onehitknockout
Medlem
Chevrolet Impala -63 eller -66 gisar jag på
P-E Claesson
Aktiv medlem
Ingen Cheva, det bör vara en Plymouth. Jag har inte orkat kolla upp vilken modell det är. Men det vete sjutton om det inte är -70 tal, åtminstone sent -60. Borde iallafall vara nyare än chevorna som det gissats på hittils. Men som sagt, någon exaktare gissning har jag inte.
P-E Claesson
Aktiv medlem
Plymouth Fury -69?
P-E Claesson
Aktiv medlem
P-E Claesson
Aktiv medlem
nix