** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
Javisst är det en Cord -36, Fotograferad på San Diego Automotive Museum, hela bilden kommer upp senare.
Nu är det din tur att lägga upp en bild.

Ja, vän av ordning undrar väl hur jag kunde klippa den där så fort. Utbudet av Cord torde väl vara ganska begränsat i Sverige, kan det finnas fem exemplar eller nå't?

Men en sommar på 70-talet hade GB-glass en samlarserie "Den gamla bilparaden" (en annan sommar var det husdjur), där man fick en liten samlarbild när man köpte glassen "Päronsplitt". Och sista (?) samlarbilden med nr 25 i serien var just en Cord, en från 1937 då tillverkningen upphörde, och vid det tillfället den enda 37'an i Sverige. Cord var framhjulsdriven och hade infällbara strålkastare!

Återkommer med ny bildfråga så småningom, inte just nu...

I väntan på det får ni samlarbilden från GB-glassen, alla bilder och texter i serien stod Sven-Eric Delér för:

Bilagor

• 25.jpg
    25.jpg
    29.4 KB · Visningar: 1,272
Smiter emellan då

Eftersom du skrev att det kunde dröja innan ny bild smiter jag emelan med en till? OK?

Bilagor

• qiuqq.jpg
    qiuqq.jpg
    5.8 KB · Visningar: 1,205
Edsel och Cortina GT Mk I

Edsel och Cortina GT Mk I har ganska lika cromelister, här Edsel

Bilagor

• Bil1.jpg
    Bil1.jpg
    9.2 KB · Visningar: 1,380
Skarpis, ta över tråden du, jag får lite annat för mig närmsta dagarna, så strunta i att jag listade ut Cord'en där förut...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar