Annons

Vilken bilmodell?

Produkter
(logga in för att koppla)
OK Per jag ger dig rätt.

Det är en Sunbeam Tiger från 1965. Den har alltså en V8 under huven:)

Då kör vi din bild Per. Verkar klurig

/Stefan T

Bilagor

• Tiger1965-02.jpg
    Tiger1965-02.jpg
    94 KB · Visningar: 310
Då gör jag ett nytt försök

Mercury Montclair 1956???

/Stefan T

Bilagor

• 1956_mercury_montclair.jpg
    1956_mercury_montclair.jpg
    23.5 KB · Visningar: 269
Senast ändrad:
Fullträff! En Montclair -56 är det. Det som inte går att se är att det är en 4d (å andra sidan så gick det heller inte att se skillnad mellan en Alpine och en Tiger på den lilla bilden av den vita).

Bilagor

• 56_Mercury_Montclair.jpg
    56_Mercury_Montclair.jpg
    19.5 KB · Visningar: 344
Här kommer en bil som betyder lite extra för mig. Min fars första bil var en sådan. Det är väl knappast en ledtråd men ändå...

/Stefan T

Bilagor

• Simca-Aronde-1957.jpg
    Simca-Aronde-1957.jpg
    16 KB · Visningar: 323
Då byter vi kontinent (ej att förväxla med kontinens:))

/Stefan T

Bilagor

• Mercury-Cyclone-1970.jpg
    Mercury-Cyclone-1970.jpg
    90.6 KB · Visningar: 288
Det här var svårt.
Om det är en USA-bil så borde det vara 1959 eller strax därefter för det var först -59 som man flyttade ner lyktorna i nivå med grillen men å andra sidan så kan man på din bild skymta ett "horn" på stötfångaren och dessa försvann ju -59 så jag får inte ihop det. Om det inte är en USA-bil så vet jag inte vart jag ska vända mig...
HJÄÄÄÄÄLP!!!

/Stefan T

Det här var svårt.
Om det är en USA-bil så borde det vara 1959 eller strax därefter för det var först -59 som man flyttade ner lyktorna i nivå med grillen men å andra sidan så kan man på din bild skymta ett "horn" på stötfångaren och dessa försvann ju -59 så jag får inte ihop det. Om det inte är en USA-bil så vet jag inte vart jag ska vända mig...
HJÄÄÄÄÄLP!!!

/Stefan T

På sätt och vis är det en USA-bil, men ändå inte riktigt...

På sätt och vis är det en USA-bil, men ändå inte riktigt...

...får heller inte riktigt ihop det även om det doftar svagt av solens rike från sextiotalet. Kan det vara en tidig Toyota eller Datsun, dessa började bygga bilar i USA relativt tidigt. Även Isuzu såldes i USA som Chevrolet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar