Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken av monopoderna?
- Trådstartare janne_145
- Start datum
ErlandH
Aktiv medlem
Om du har tillgång till internet kan du kolla grundläggande fakta om stativen på nån webbsajt som handlar om/med dylika ting.
Den mest uppenbara skillnaden är att det ena är fyrdelat, det andra tredelat. Så här ser lite fakta ut för 680B/681B
Hopfälld 51/67cm
Maxhöjd 154/161cm
Vikt 0,83/0,78kg
Max last 10/12kg
Den mest uppenbara skillnaden är att det ena är fyrdelat, det andra tredelat. Så här ser lite fakta ut för 680B/681B
Hopfälld 51/67cm
Maxhöjd 154/161cm
Vikt 0,83/0,78kg
Max last 10/12kg
Rockoholic
Aktiv medlem
Hur lång är du och vad skall du använda det till? Ska du montera på huvud eller ej?
Rockoholic
Aktiv medlem
janne_145 skrev:
183 cm över jorden. D80/grepp/70-200 tänkte jag mig å ha på.
Nått tips på annat märke man ska kolla på?
Jag är 185 och använder 679B. Jag hade inte klarat av något som är en cm kortare. Bara ett tips
Rockoholic
Aktiv medlem
janne_145 skrev:
679b är tunnare ser jag, måste nog ha den tjockare varianten känner jag
Då skulle jag satsa på 681
ErlandH
Aktiv medlem
På vilket sätt menar du att den är "tunnare"? Rörens dimensioner är exakt samma som t ex 680.janne_145 skrev:
679b är tunnare ser jag, måste nog ha den tjockare varianten känner jag
Rockoholic
Aktiv medlem
ErlandH skrev:
På vilket sätt menar du att den är "tunnare"? Rörens dimensioner är exakt samma som t ex 680.
Sen är det bara 3 rör vilket enligt mekanikens gyllene regel borde betyda stabilare... Och att 680 ser grövre ut beror ju på att den är kortare ihopfälld.
Rockoholic
Aktiv medlem
Då är det 681B som gäller då
ErlandH
Aktiv medlem
Då förstår jag inte riktigt hur du tänker. De tre rören i 679 har ju exakt samma dimension som de tre nedre rören i 680. Att 680 har ett fjärde rör som är grövre påverkar knappast stabiliteten. Iaf inte i positiv riktning.janne_145 skrev:
Tycker att 679 ser lite tunnare ut på de siffrorna.
ErlandH
Aktiv medlem
Det är ju sant, men på vilket sätt menar du att det är betydelsefullt?
(För övrigt tror jag nog att du ska fundera mer på längd än tjocklek -- alla de tre alterantiv som nämnts i den här tråden har en stabilitet som är rejält överdimensionerad för den utrustning du avser att använda.)
(För övrigt tror jag nog att du ska fundera mer på längd än tjocklek -- alla de tre alterantiv som nämnts i den här tråden har en stabilitet som är rejält överdimensionerad för den utrustning du avser att använda.)