Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken 28-300 till Canon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ajons

Medlem
Behöver ett smidigt reseobjektiv till min EOS 350D och det står mellan
Sigma 28-300/3,5-6,3 DG Macro och Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di.

Vilket anser ni jag ska köpa och varför? Jag ser gärna exempelbilder om någon har.

Mvh
//A

Hej

Jag har Sigman och är nöjd. Jag har skickat dig ett privat meddelande då jag kan tänka mig att sälja det.

Mvh
Anders

Jag har ett Sigma 28-300 och tycker att jag aldrig får någon skärpa, så kolla noga innan du köper något. Jag har inga bilder direkt med om du vill kan jag säker ta några till dig /Peter

majtorp skrev:
Jag har ett Sigma 28-300 och tycker att jag aldrig får någon skärpa, så kolla noga innan du köper något. Jag har inga bilder direkt med om du vill kan jag säker ta några till dig /Peter

Jag är gärna intresserad av några testbilder tagna med det objektivet =D

ESS skrev:
varför vill du ha en gammal 28-300-konstruktion?

Köp tamron 18-250.

Det är en viss prisskillnad. Tamron 28-300 och Sigma 28-300 kostar strax under 3000kr medans det Tamron 18-250 kostar strax över 4000kr. Men det kanske verkligen är värt det för en nybörjar fotograf som letar efter ett objektiv till sin första kamera? Vad exakt är skillnaden? Vill ju ha något som går att utvecklas med, tråkigt om man känner att man kunde tagit bra bilder om nu utrustningne skulle funkat..

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto