Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det går järnväg till platsen och Du behöver nog dra i nödbromsen för att kunna kliva av eftersom både semaforer och stationshus idag saknas.

På sin tid var platsen slutpunkten på en kommersiell åder, idag är den startplatsen för ett äventyr.
 

Bilagor

  • KPMANN~2.jpg
    KPMANN~2.jpg
    19.3 KB · Visningar: 151
Dals Långed är större till folkmängden, platsen som söks har enbart 76 själar (2005) Och som sagt, den är en geografiskt lämplig plats vid start av en resa. Dock icke med bil eftersom man just nu reparerar bron.
 

Bilagor

  • GRUPP_~1.jpg
    GRUPP_~1.jpg
    27.9 KB · Visningar: 123
Rätt googlat. De svart/vita bilderna har jag inte tagit själv.
Äventyret som kan BÖRJA på platsen är ju en kanalkryssning, det som tidigare slutade i Köpmannebro var i huvudsak timmer- och massatransporter.

Tråden är Din.
 
Okidoki

Har tyvärr inga bilder på min jobbdator som jag kan lägga upp.

Så tråden är öppen för den som vill ta över, annars lägger jag upp en bild ikväll
 
Denna var lätt om man segler mycket på västkusten.
Dock är jag inte hemma vid mina bilder förrän på fredag, så jag lämnar tråden till den som är snabbast med en ny bild...

/D

Jo den var lätt, men efter Köpmannebro så tyckte jag det behövdes.

Seglar själv en del i dessa vatten och ser fram emot nästa sommar
 
Svårt eller enkelt... prova på den här bilden. I vilken stad sköter posten tömningen av den här lådan?
 

Bilagor

  • 1CB7C70.jpg
    1CB7C70.jpg
    17.7 KB · Visningar: 127
Vad gäller brevlådan så frågade jag kommunfullmäktiges ordförande tidigare idag om den finns kvar och det gör den inte. Bilden togs 1998.

Om nu brevlådan är stor så är det tvärtom med husen vilket bilden visar.
 

Bilagor

  • 53B766AB.jpg
    53B766AB.jpg
    20.3 KB · Visningar: 104
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.