Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Ante J
Aktiv medlem
Tranebergsstugan är rätt. Byggd 1912 invid Djurgårdens IP (senare Tranebergs IP). Djurgården spelade sina matcher där till 1937 då AIK "överlät" Stockholms Stadion till dem. En stor del av resturangdelen revs 1934 då nuvarande Tranebergsbron byggdes. 1998 Flyttades hela byggnaden 30 meter för att ge plats åt utbyggnaden av bron.
janolof
Aktiv medlem
Jajamensan, på väg mot Västerås eller Borlänge, beroende på hur han svänger i nästa korsning.Ante J skrev:
Sala?
Din tur igen!
Ante J
Aktiv medlem
Tänk vad man kan få fram med Wikipedia och Eniro! Men om jag skall vara ärlig så hade jag gissat på delen vid Bredmossen på väg mot Heby. Jämförde bildens natur mot flygfotot. Jag har för övrigt aldrig varit där.
Min bild. Em ö. Inte Sverige men väldigt svenskt. Svenska språket hörs överallt. Enligt sägen kom det vikingar hit för tusen år sedan och efterlämnade grottmålningar till eftervärlden. Detta är dock inte sant (jo grottmålningarna finns men de gjordes inte av vikingar).
Min bild. Em ö. Inte Sverige men väldigt svenskt. Svenska språket hörs överallt. Enligt sägen kom det vikingar hit för tusen år sedan och efterlämnade grottmålningar till eftervärlden. Detta är dock inte sant (jo grottmålningarna finns men de gjordes inte av vikingar).
Bilagor
Ante J
Aktiv medlem
Nej, men andelen svenska besökare är nog lika stor om inte större. Ön agerade "skådespelare" i en för en kort period mycket omtalad film men låg då på en annan plats i ett annat hav. Ön består av två öar och denna siluett är av den mindre, officiellt obebodda av dem. Helt obebodd är den egentligen inte eftersom det bor några licensierade fågeboplockare dår.