Annons

Vilka tidningar läser du?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vanity Fair

Kolla november nummren från Vanity Fair, varje år ett "musik nummer" med bra bilder ( och intressanta artiklar) förra året world-music portfolio bl.a. bilder av Jonas karlsson och året innan från Annie Leibovitz´s bok American Music.
Någon frågade om tidningen "View Camera" den kan jag rekomendera, en bra blandning av storformats teknik och bländande bilder när jag prenumererade för ca ett år sedan fick man Camera Arts varannat nr och View Camera vartannat.

En hel del tidningar finns att beställa på nätet från www.press-stop.se enkelt och snabbt !
( dock ej View Camera )
 
Senast ändrad:
Det blir en del fototidningar som jag premenuerar på

- FOTO, lite trevliga reportage och tester

- PHOTOLIFE, kanadensisk tidning med en del experimentella bilder. Klart den bästa fototidningen.

- CAMERANATURA

- NIKONPRO

Ibland köper jag någon av de svenska digitalfoto blaskorna för någon speciell kameratest.
 
Galaxens President skrev:


Kikade på B&W magazine som hastigast idag men gillade inte riktigt bilderna i detta numret så pass att de motiverade priset IMO, men jag skall hålla uppsikt över den i fortsättningen.

Impulsköpte också en Outdoor Photography idag. Vi får se vad jag tycker om den. Rent spontant såg det ut att vara lite för mycket tester och reklam i jämförelse med B&W photography.

Köpte tillslut ändå B&W Magazine tidningen (samma nummer jag kikade som hastigast i tidigare, det med Diane airbus) och jag måste nog ändra mitt utlåtande ovan. Det var riktigt trevliga bilder att njuta av och jag har inte läst texten i den ännu. Kommer nog att köpa den i fortsättningen trots priset.

Outdoor fotography var lite bred för min smak (djurfoto intresserar mig inte så mycket) men jag gillade upplägget i tidningen) samtidigt som jag blev lite besviken på senaste B&W photography som hade en digitalkameratest vilket jag inte riktigt väntat mig i den tidningen. Hade inte väntat mig kamera- eller objektivtester överhuvudtaget i den tidningen, men det var bara två sidor så det kan jag stå ut med.
 
teamfoto skrev:
Allt om digitalfoto för att , man får sig ett gott skratt mellan varven

Foto: för att den inte bara tar upp tradionellt foto utan även grafisktfoto

Fotosidan: för att man får sig ett gott skratt mellan varven


/Adam

Var hittar du det roliga,har jag missat något.
Digitalfoto
Allt om digitalfoto
 
FOTOGRAFISK TIDSKRIFT bevakar den svenska scenen på ett bra sätt. De tekniska artiklarna är ovanligt nog intressanta och användbara.

MOTIV för att man skall stödja seriösa svenska aktiviteter. Har inte kommit med så många nummer än,men verkar intressant. Varje nummer är "curated" med ett tema.

BLIND SPOT för ett internationellt perspektiv med viss tonvikt på konstnärlig, speciellt konceptuell, fotografi

APERTURE för ett internationellt perspektiv, om än med amerikanskt slagsida. Lite mer dokumentärfotografi än Blind Spot.
 
Vilka fototidningar läser jag

I dag läser jag enbart Digital Foto då den ger den information jag vill ha om ett för mig nytt medie.

Under de knapp 50 år jag har fotograferat har jag prenumererat på Foto under ett antal år på 70 talet, På Aktuell Fotografi när jag tyckte Foto blev för mycket reklam, på Fotografi de år den fanns samt under några år köbt den engelska tidningen Practical Photography i lösnummer.

I dag är det alltså Digital Foto som är den enda jag läser regelbundet som prenumerant.

Foto har jag övergett då jag tycker den innehåller för mycket annonser och för lite praktisk information.

mvh Hans Peter
 
Idag läser jag mestadels Outdoor photography. Det är den som tillför mig mest i form av inspiration och tekniktipps.

De svenska tidningarna "Allt om digitalfoto" samt "Digitalfoto" var ok när jag precis börjat fotografera. Men efter att ha läst dom i ett år så tillför dom inget nytt längre. Bara bredd, inget djup.

//Per
 
Camera Natura och B&W Magazine. Det känns befriande skönt att slippa en massa kameratester. Någon enstaka gång köper jag Foto eller någon utländsk tidning om de innehåller nåt som verkar intressant.
 
Fotograf, inte fototidningsläsare

För ett par år sedan la jag av att läsa fototidningar. Det ger inget, alltid samma inne fotgrafer som tas upp och görs till unika.
Och det jag tycker är unikt hittar jag inte i en fototidning. Utan det hittar jag i antikvariatet (min bokhylla), och delvis på nätet.

Tycker personlingen att det är viktigare att söka inspiration i andra konst och dokumentationsformer än just foto...
 
Mette B skrev:
Vilka fotorelaterade tidningar läser du?

Varför?

Vad tycker du är bra och dåligt med tidningarna?

MOJO, Q, UNCUT det är inga fototidningar men innehåller en hel del bra bilder från svettiga legendariska konserter och många riktigt bra skivrecensioner och reportage UNCUT´s special nummer om The Clash med text av Adam Sweeting och foton av Pennie Smith är en klassiker som man kan njuta länge av. Att man sedan får en skiva med en skön musikblanding på är ett fett plus!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.