mighty mattis
Aktiv medlem
Har hört att det surras lite om nya grejer till m4/3 skall vara på gång. Jag antar att 60 mm makrot är på gång men vad kan man mer väntar sig månntro? Är det någon som sitter inne på någon info?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min förhoppning är att den omtalade billiga gluggen är en hyfsat skarp 10 mm 4.0 eller liknande men det är kanske rimligare att tro att det kommer att bli en bränvidd mellan 14 -25.
Samyang har gjort ett helt gäng objektiv för Four Thirds, varav de flesta borde gå att anpassa till Micro Four Thirds.
Har hört mycket gott om focus peaking. Borde inte olympus kunna lägga till det via en firmware uppdatering i framtiden?
Så en till Panasonic zoom, 40-150 kommer nu. Varför envisas tillverkarna att producera så många hyfsade zoomar till m43 istället för att äntligen göra ett riktigt bra teleobjektiv. Nu verkar ju visserligen Panasonic 35-100 bli bra om man tror ryktena (och grymma P 12-35 ger ju hopp) men jag ser ändå nyttan av ett eller flera knallskarp(a) fasta teleobjektiv.
Håller tummarna.
Det har sagts att det ska komma ett fast tele från Panasonic. Deras nya zoom är 45-150 mm (inte 40-150), för övrigt.