FlyerOne
Aktiv medlem
********************************************************************************Jag har väl inte varit spydig mot sony ägare? En gång kan jag dra mig till minnes att jag försvarade en annan kursledare från medborgarskolan här på forumet då folk(sonyägare) ansåg sig kränkta för att han/hon inte hade med sig en adapter till blixtskon.
Dessutom efterlyser jag erfarenheter från andra märken än sony också, vore också intressant att veta hur det är ställt med 1000D.
Nej, du har verkligen INTE ALLS varit spydig mot Sony-ägare, tvärtom!
********************************************************************************
Men jag förstår att mitt inlägg #34 kanske kan missuppfattas, så jag förtydligar. Det var riktat mot den som SKREV inlägget ovanför mitt, alltså mot apersson850. Detta inlägg råkar inledas med ditt namn, eftersom han börjar med att citera dig.
Beklagar att mitt inlägg kunde tolkas som att det var riktat mot dig, det var absolut inte avsikten. Jag uppfattar det som att du seriöst försöker att hjälpa alla att utnyttja sin utrustning på bästa möjliga sätt för att få så bra bilder som möjligt, helt oberoende av vilka märken de råkar ha valt. Vi behöver mer av sådant! Märkeskrigandet leder enbart till otrivsel och missstämning. Kan man bara lära sig att glömma vad det står för namn på kompisens kamera, så ser man istället en fotokompis som det är kul att få tips av, eller som det är kul att ge tips och råd till.
Att uppträda överlägset och spydigt mot användare av andra märken än ens eget är fortfarande ALLDELES FÖR UTBRETT både här och nästan överallt annars. Vi bör alla försöka att jobba på att bekämpa denna omogenhet var den än dyker upp, även om det skulle råka vara hos oss själva...
PS Att undersöka vilket märke eller vilken kameramodell som är bäst lämpad för någon specifik uppgift är förstås helt legitimt och kan ibland vara av stort värde för somliga av oss. Detta vänder jag mig självfallet inte alls emot, det ska vi naturligtvis fortsätta med att göra! F.ö. är det något som även jag själv vid inte så få tillfällen med liv och lust har ägnat mig åt...
Senast ändrad: