Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka kameror/gluggar har du hållt i?

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
På många vapenforums skryter ju folk vad dom har hållt i men nu kan vi väl säga vilka kameror vi hållt i istället för vapen.

Kameror:
Canon EOS 400D
Canon EOS 30D
Canon EOS 40D
Canon EOS 5D
Canon EOS 1D MarkIII
Canon EOS 1Ds MarkII
Canon EOS RT
Canon EOS 600
Canon EOS v 3000
Nikon D70
Nikon D80
Nikon D2xs
Nikon D2hs
Nikon fm2

Gluggar.
Canon EF-s 60 f2,8 macro
Canon EF-s 18-55 3,5-5,6
Canon EF-s 17-85 4-5,6 is usm
Canon EF 70-200 4 usm l
Canon EF 70-200 4 is usm l
Canon EF 70-200 2,8 usm l
Canon EF 100-400 4-5,6 l
Canon EF 100 2,8 macro usm
Canon EF 180 3,5 macro usm l
Canon EF 200 2,8 usm l
Canon EF 50 1,2 usm l
Canon EF 85 1,2 usm l
Nikkor 18-70 3,5-4,5
Nikkor 18-135 3,5-5,6
Nikkor 200-400 4

Listan kan göras lång

Öhh... varför är det intressant? Ett mått på vem som varit på flest fotomässor eller som terroriserat flest säljare i fotobutiker? :)

Haha, den här tråden måste va alla "konstnärligas" hatobjekt nummer ett!

KM 5D
AF DT 18-70 F3.5-5.6 D
AF 75-300 F4.5-5.6 D

EOS 350 + kitobjektivet

Nån sorts Voigtländer

Yashica Electro 35

Gammal kamera från polisen som tar fyra bilder på en ruta.

Olympus c-900 Zoom

Olympus c-740

m.m.

Känsligt ämne det här, minns en tråd som fullkomligt spårade ur. Den handlade om att nån var väldigt upprörd över att det fanns oärliga människor på fotosidan som uppgav att dom hadde nån sort sällsynt panorama-kamera fast dom inte hadde det.

Senast ändrad:
Jag har spelat på Skansen med Thore Skogman - som har en glugg mellan framtänderna. Tyvärr gick den inte att hålla i.

Oh! spelat med Tore Skogman, det är jäklarimej grejer. Jag har varit förband till kapten Zoom (Anders Linder alltså), fast han har ju iof. ingen glugg.

:)

Jag har faktiskt kompat Anders Linder en gång på banantorget i Nynäshamn. Jag var inte bra, men barnen gillade honom. :)

Jag träffade Jakob Hellman i Borås när han promotade en platta som hette "...och stora havet". Vi får väl se hur det går, sa han.

:)

Anders Linder=Ondskan

Anders Östberg skrev:
Jag har faktiskt kompat Anders Linder en gång på banantorget i Nynäshamn. Jag var inte bra, men barnen gillade honom. :)

Anders Linder? Han från TV? Honom skulle jag vilja klippa bort så det blev en glugg istället, hu, ryser bara jag tänker på honom. Lika otäck som Ronald McDonald, bara väntade på att Lars Stjernkvist skulle avslöja sin sanna identitet.

Och så sa dom att barn kunde ta skada av att se Motorsågsmassakern, men dom glömde Kapten Zoom.

Edit: http://www.anderslinder.com/barnhjalten.html tryck inte på Play!

Senast ändrad:
Grevture skrev:
Och jag har stått en bit från Tage och fotat samma motiv som honom. Fast det var ingen D3 inblandad den gången, så jag vet inte om det riktigt räknas?

Eftersom du har sålt ett objektiv till mig, som har fotograferat Tage (fast han inte var i närheten av någon D3 just då) så tycker jag det kan räknas.

om 4 ti

den absolut skönaste kameran jag har haft att hålla i är en OM 4 ti, modell svart...

Den dyraste måste varit en mamiya med digitalback som gick på 150 000 tror jag.

På canonsidan gillar jag mitt otröttliga 20-35 f 2.8 mest av allt. Den har varit med i alla möjliga sammanhang. Jag köptde den beggad och har använt den otroligt mkt i flera år. Vilken kvalitet.

Den mest speciella glugg jag har är väl mitt peleng 8 mm

den sämsta jag ägt tror jag var en 28-300 zoom från tamron(manuell) och ett lustigt märke på ett spegeltele som var det suraste jag haft.

ha det gött

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar