Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vi Pentaxianer får hjälpa varandra..

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, det kliar i fingrarna nu. Är sugen att slå till på en K5-IIs, väldigt mycket kamera för pengarna.
Men avvaktar nog och tar en K3.a till våren. Tror att af-systemet är bättre på 3.an.

Micke.
 
Ja, det kliar i fingrarna nu. Är sugen att slå till på en K5-IIs, väldigt mycket kamera för pengarna.
Men avvaktar nog och tar en K3.a till våren. Tror att af-systemet är bättre på 3.an.

Micke.

K5 IIs är en förbannat bra kamera. Jag köpte min för 7500:- och tyckte att det var ett kap, fotokungen säljer den för 6500:- nu. Bildkvalité i FF klass, och sjukt trevlig att jobba med.
 
K5 IIs är en förbannat bra kamera. Jag köpte min för 7500:- och tyckte att det var ett kap, fotokungen säljer den för 6500:- nu. Bildkvalité i FF klass, och sjukt trevlig att jobba med.

He he jo jag har gamla K5.an och är mycket nöjd med den och II:eek:rna skall ju vara förbättrade på en del punkter. Men det skulle vara trevligt med fokus peeking och en del annat smått och gått som K3.an har.
Jag har ju kört Pentax länge så jag har en del gamla manuella objektiv där fokus peeking säkert skulle underlätta.
Skönt med folk som inte är så insnöade att de inte kan se uppskatta fördelarna med att nyttja olika märken när det kan tillföra något.

Micke.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.