Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vi Pentaxianer får hjälpa varandra..

Produkter
(logga in för att koppla)
SMC Pentax "K" 135 / 2.5 (6/6)

Notera att det här tillsammans med sista varianten av SMC Takumar är den skarpa varianten med 6 linser i 6 grupper . Riktigt skarp redan på vidöppen bländare, men nedbländad 1 eller två steg så är den riktigt skarp och funktionsduglig även inomhus med en K-5/K-3 med lite högre isovärden.

Säljes av: L-foto i Vansbro. http://www.L-foto.se för 995 :-
Helt manuellt och alldeles underbar byggkvalitét. Ingen plast här inte.
Har den självklart själv. :)

http://www.pentaxforums.com/lensreviews/SMC-Pentax-K-135mm-F2.5-Lens.html
 
L-foto är svinaktigt dyra må jag säga efter att ha studerat deras priser....

Håller fullständigt med. Men inte för det objektivet!

Det är ganska sällsynt och svårt att hitta. På ebay går de flesta träffarna på en budget variant som Takumar Bayonet med samma specifikation som de hoppas man ska förväxla 6/6 versionen med.

De träffar jag hittar på första sidan på ebay går på 2700, 2900, 4500 osv...vilket förvisso är riktiga överpriser. :D Snittpriserna på pentaxforums ligger kring 200-250 $ därför anser jag att det är ett överkomligt pris om du vill ha en väldigt bra fast 135:a. L-foto är trots sina priser en bra motpart att göra affärer med.

Har fö köpt mitt Pentax M 85/F2 för ca tusenlappen på L-foto och det var inget överpris enligt min mening :)
 
L-foto är svinaktigt dyra må jag säga efter att ha studerat deras priser....

Jag har bara bra saker att säga om L-Foto. Han är toppen att handla av och har ofta sånt som andra inte har. Han ligger lite högt men det man ska ha i minnet är att det bara är de riktiga mainstreamobjektiven som är riktigt billiga på nätet också. Många 40mm eller 50mm Hexanon eller en ljussvag 135:a som det finns drivor av kan man få för några få hundringar. Men exv. ett 24mm kostar några tusenlappar + och ett Hexanon 60mm med Leica-bajonett är ju en raritet och kostar kanske 30 000:- allt manuellt. Det är samma mönster med grejor från andra tillverkare. Har köpt både Hexanon och något gammal Pentax SMC-M av honom. De jag har köpt har utan undantag otroligt nog varit nästan som nya och jag har varit väldigt positivt överaskad över det. Så jag tycker det har varit bra affärer för mig med. Jag betalar gärna några spänn mer för grejor i prima skick än väljer något billigt ras bara för att det är billigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.