Annons

Vem kan man lita på?

Produkter
(logga in för att koppla)
Visst! Klart att det är tillverkaren som står för garantierna, konstigt vore väl annars. Men vid fel vid leverans ska det gå igenom återförsäljaren med utbyte av varan. Sen får återförsäljaren fixa det på sin sida. Intressant att höra hur dustin försvarar sig mot konsumentköplagen. Tror du att du kan be konsumentrådgivaren att ringa dustin direkt för att förklara lagen för dom?
 
Jag ska prata med henne igen imorgon så får vi se, det vore kanske bra om hon ringde. Jag vet inte om dom pysslar med sånt bara, dom kanske enbart rådgiver.

Hoppas även att minolta hör av sig imorgon, ska bli kul att höra vad dom kommit fram till.
 
Jag fattar inte varför dom har såna regler. Det blir ju så att man aldrig kommar att handla av dom igen. Hur mycket förlorar dom inte på det. Jag är inblandad i två företag som har handlat för hundratusentals kronor av dom de senaste åren. Vi kommer inte att handla av dom igen!
 
Nu har Minolta kontaktat mig och säger att dom är villiga att göra ett byte! Det är ju helschysst! Det är ju egentligen inte alls deras problem, utan dustins, men dom visade sig ha serviceanda och en policy att en bra kund är en nöjd kund!

Bra minolta!!

Ville bara meddela det!
 
Grattis! Hoppas du blir nöjd med kameran, det är jag. Synd bara att det ska ta sån tid innan nåt händer.
 
Jag hoppas också att du blir nöjd med kameran.

Men det låter lite lustigt... skulle dom vägra att ta tillbaka en trasig produkt så skulle jag använda ångerrätten man har och köpa den någon annan stans.
 
zlice skrev:
Jag hoppas också att du blir nöjd med kameran.

Men det låter lite lustigt... skulle dom vägra att ta tillbaka en trasig produkt så skulle jag använda ångerrätten man har och köpa den någon annan stans.


Jag försökte men Dustin sa att dom fick in min kamera så skulle dom omedelbart skicka tillbaka den till mig eftersom jag meddelat att den var defekt, och med en defekt kamera så gäller inte "ångervecka" sa dom.
 
Dr skrev:


Jag pratade även med konsumentrådgivaren i min kommun som säger att en återförsäljare inte kan strunta i hantering av garantier och alltid är skyldig att hantera dessa.

Det är helt korrekt, kunden har alltid rätt att inom två år reklamera varan hos inköpsstället. Att det däremot kan gå snabbare och enklare att göra det direkt hos tillverkaren många gånger är en annan historia (Ett bra exempel på det är HP:s kundsupport för skrivare).
 
Dr skrev:
med en defekt kamera så gäller inte "ångervecka" sa dom.

sjukt... man bör alltså kolla reklamationshanteringen anonymt, eller alltid skicka tillbaka defekta produkter med hänvisning till ångerrätten... eller gäller ångerrätten bara oöppnade varor?
 
Min konsumentvägledare bad mig kontakta henne så fort jag fått en ny kamera så skulle hon vidta åtgärder mot Dustin. Hoppas att det leder till något konstruktivt så folk slipper hamna i samma situation som mig och alla andra som haft problem med Dustin. Sist jag ringde till Dustin vart jag riktigt otrevligt bemött, trist!

Men än en gång måste jag säga att Minolta Sverige har skött sig väldigt bra, trevlig personal och bra service.
 
JAAAA!!! Nu sitter jag med en fungerande A1:a. Jag skickade in kameran till Minolta i måndags kväll, och fick en ny idag! Minolta gjorde alltså det Dustin är skyldiga att göra men inte tar ansvar för. Suveränt Minolta, värdelöst av dustin!


Jag ska prata med konsumentvägledaren så får hon kontakta Dustins chefer och försöka reda ut vad som händer. Tills vidare kan jag bara rekommendera alla att INTE handla av dustin.

Som en parantes måste jag nämna att en äldre herre jag känner lite flyktigt för en tid sen visade mig en bunt med, som han beskrev det: "Datortidningar jag fick billigt på loppis. Endast 2 kr st. Vill du ha några". Ja, svarade jag, ända tills han kom med en hög med Dustinkataloger. :)

Avslutningsvis vill jag citera mig själv:
"Bra minolta!!"

Nu ska här fotograferas!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.