pzackes
Aktiv medlem
Vi köpte oss en Minolta Dimage A1 i måndags av Dustin AB. Dom verkade vara en bra leverantör då vi köpt mycket data prylar av dom tidigare. Leveranstiden var det inget fel på utan i Tisdags satt vi här med en helt ny A1a. Det visade sig tyvärr när vi laddat batterierna att två knappar på Kameran inte funkade. Bla "ok" knappen i fyrvägsväljaren. Då ringde vi minolta support som sa att vi skulle kontakta Dustin som i sin tur sa att allt sånt ska gå via Minolta support... Kontaktade Minolta igen och då sa dom att v skulle skicka in kameran till dom men att det skulle ta drygt 2veckor innan den blev reparerad. Ringde Dustin igen för att se om det gick att returnera den trasiga kameran till dom och få en ny ur deras lager med vändande post. Det vägrade dustin. Arrrrrg!
Aldrig att vi köper nåt från dustin igen. Nu sitter vi här utan kamera i minst 2veckor. Nästa pryl köpes lokalt i närmaste butik som vet vad support är.
Det hade varit en annan sak om kameran gått sönder efter ett tag. Men att få en vara som är fel från leverans och behöva vänta 2 veckor på reperation... Surt!
Aldrig att vi köper nåt från dustin igen. Nu sitter vi här utan kamera i minst 2veckor. Nästa pryl köpes lokalt i närmaste butik som vet vad support är.
Det hade varit en annan sak om kameran gått sönder efter ett tag. Men att få en vara som är fel från leverans och behöva vänta 2 veckor på reperation... Surt!