Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vem gör den bästa budgetkameran?

Produkter
(logga in för att koppla)

ss66

Ny medlem
Jag ska köpa en kompaktkamera till budgetpris (som jag inte behöver vara rädd för att förlora under min kommande resa..), men det är ändå viktigt för mig att den fungerar bra...

Har någon tips på bra kameror i prisklass runt (gärna under) 1000kr? Har tittat på modeller av framförallt Olympus, Canon och Samsung, undrar om någon vet vilket märke som gör de bästa budgetkamerorna?!

Tacksam för hjälp!

Min personliga åsikt är att Panasonic och Canon är det "som gäller" vad gäller kompaktkameror, men det finns ju aldrig något enkelt svar på vilket fabrikat som är BÄST. Alla gör bra och mindre bra kameror, sedan har såklart vissa tillverkare fler bra modeller än andra och det är där JAG tycker att Canon och Panasonic utmärker sig.

Vill du absolut hålla dig under 1000kr så finns ju Ixus 105, för precis under 1000kr. Annars är IXUS 130 ett bättre köp, IMO, för ett par hundralappar mer.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto