ANNONS
Annons

Vart vill ni efter Landsort?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om man väljer ett resmål i Sverige skulle man kunna tänka sig att hyra upp ett antal minibussar på "strategiska" platser som sedan får plocka upp folk på sin väg mot vårt resmål.

Om man väljer ett resmål utomlands (Irland/Skottland) skulle samma princip kunna gälla för att ta sig till Skavsta.

En kostnad som sen slås ut lika på alla.

arleklint skrev:
Om man väljer ett resmål i Sverige skulle man kunna tänka sig att hyra upp ett antal minibussar på "strategiska" platser som sedan får plocka upp folk på sin väg mot vårt resmål.

Om man väljer ett resmål utomlands (Irland/Skottland) skulle samma princip kunna gälla för att ta sig till Skavsta.

En kostnad som sen slås ut lika på alla.

Låter vettigt.

Janne: du får snart starta en systersajt till fotosidan: fotoresor.se!

=)

FredrikB skrev:
Janne: du får snart starta en systersajt till fotosidan: fotoresor.se!

=)

Hehe, det skall väl ändå inte behövas. Jag tycker bara att detta är så fruktansvärt kul. Det är roligt att fota, kul att träffa folk och skojigt att ni är så entusiastiska. :)

Fortsätt spåna idéer nu!

Tiveden
Kan hålla vilken fotograf som helst sysselsatt i evigheter.
För suddiga naturbilder kanske Åland kan vara bra, om man partajar rejält på vägen dit förståss :)

Jag vill inget hellre än att så många som möjligt skall kunna följa med. Det är min grundtanke i detta, precis som att priset skall vara lågt. Men kanske en utlandsresa inte behöver bli så dyr. Det är värt att undersöka tycker jag.

Janne pekar upp på sitt första inlägg ;)

Senast ändrad:
Jag skulle kunna tänka mig Gotska Sandön. Det finns en fyr, en massa sand och fåglar, ett sälreservat, korsnäbbar, etc. Det var jättehärligt när jag och min fotokurs åkte dit. Skulle definitivt åka dit igen.

/David

Öland
Gotland
Österlen
Koster (höst)
Höga kusten med Skuleskogens Nationalpark
Norra Kvill
Rogens naturresevat
Orsa Finnmark
Karlskrona skärgård
Tiveden
Gotska Sandön

Norge - Songefjorden
Island (IcelandExpress)
Scotland (RyanAir)
Irland (RyanAir)
Åland
Bornholm

Skottland vore skoj också, var där på Whisky resa i augusti och naturen var underbar och de mindre byarna vid kusten var helt fantadtiskt underbara.

Skottland behöver inte bli så dyrt heller.

Flyg t/r ~1000:-
B&B £20 /natt
Middag på enklare resturang ~£10
Enklare lunch på pub ~£6-7
En pint ~£2

Min resa som varade i fem dagar kostade mig exkl flyg ca 4500:- + whisky för ~4000:-

Stadsmiljö?

Skottland låter som sagt var schysst, men särskilt billigt blev det ju inte med den konsumtionen :)

Skulle tro att min ekonomi begränsar mig till Sverige, men jag har en annan fråga. Det verkar som att det är naturupplevelserna som lockar de flesta. Även om jag gärna skulle åka till Gotska sandön (lät väldigt fint) eller någon annan härlig plats så funderar jag också på om det inte skulle vara schysst att åka till en stad - stor eller liten, i Sverige eller utomlands, vilket som. Frågan är alltså: finns det något intresse av att åka och fota stadsmiljö?

Jag vet ju att stockholmsgänget haft fototur i Stockholm. Jag skall nog försöka haka på där i fortsättningen (är lite blyg och svårstartad). Men det kanske också finns intresse av att åka till någon annan stad...?

Martin

Ps. Tycker att iniativet är jättebra. Jag upptäckte Landsortsresan försent, annars hade jag hakat på.

Innerdalen i Norge är fantastiskt vackert.
Ligger mellan Oppdal (nedanför Trondheim) och kristiansund närmaste större ort heter Sunndalsöra.
Efter sunndalsöra svönger man mot kristiansund ett par kilometer kanske mil svänger man höger mot Nerdal.

Där parkerar man vid parkeringen sen kommer det jobbiga 4 km upp för en grusväg (jag menar uppp)
men det är värt det.

När du kommer fram finns det en dal och ett hotell där man kan hyra rum,det finns tältplatser också.

Runt (hotellet) finns det Glaciärer,Torrfuror,vattenfall,blockterräng,en sjö,gammla hus som har en otrolig ådring av tjära eller vad det är och mycket som jag inte har hunnit att se.

Jag skall grubbla på Skottland...

...vi kanske skulle behöva hyrbilar oxå.

Jag skall även grubbla på Norge och på nått i Sverige och återkomma med förslag så får vi se vad folk nappar på. Alla dörrar är öppna!

Senast ändrad:
Re: Stadsmiljö?

goeberra skrev:
Jag vet ju att stockholmsgänget haft fototur i Stockholm. Jag skall nog försöka haka på där i fortsättningen (är lite blyg och svårstartad).

Inför oss i Mosebacke Fotografiska Sällskap behöver ingen vara blyg. Häng på vettja :))

I Sverige
Öland
Gotland
Österlen
Koster (höst)
Höga kusten med Skuleskogens Nationalpark
Norra Kvill
Rogens naturresevat
Orsa Finnmark
Karlskrona skärgård
Stadsmiljö

Utomlands
Norge - Songefjorden eller Innerdalen
Island (IcelandExpress)
Scotland (RyanAir)
Irland (RyanAir)
Åland
Bornholm
Stadsmiljö

Mycket bra förslag om Innerdalen. Jag har varit där på fotosafari i en vecka med Pär Lundqvist för massor med år sedan. Fast jag rekommenderar nog att åka dit på vintern. Det är lika vackert då och man slipper att gå. Dom kommer och hämtar en med snöskoter då. Dessutom är det mycket god mat där och jag gick säkert upp 3 kg under den veckan jag var där :eek:)
Ciao Annika

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar