Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart ska man fota fåglar? (Västerbotten)

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotografen_

Aktiv medlem
Hej!

Jag undrar om ni har några bra tips på vart man kan fota fåglar runtom Umeå? Jag fotar helst rovfåglar men egentligen så spelar det inte så stor roll, jag vill mest veta något bra fotoställe för att fota fåglar nu på hösten.

Mycket tacksam för svar!

Tack för ditt svar, jag har faktiskt sökt på Google men inte hittat en lika bra sida som den där. Undrar även om det finns några Umebor som vet några bra ställen för att fota fåglar som ni vill dela med er av?

Hej,

Jag bor i Skellefteå. och neråt Umeå finns det bra ställen, deltat, men bjuröklubb brukar bjuda på riktigt bra obsar. Speciellt i skogarna runt i kring. Vitrygg osv.

Vill du fota rovfåglar finns en herre här uppe i Skellefteå som kör åtel och har flera gömslen. Sök på google "Örnfoto skellefteå"

Annars är rovfåglar rätt svårt att fota. Nu har min kamera gett upp så jag letar efter en ny. Sen blir det ordentlig fart på fågelfotandet igen!

Se till att börja fota fåglar som är lätta. Och försök få riktigt bra bilder på dessa. Vanliga tättingar - talgoxar, blåmesar osv finns det väl 1000-tals bilder på. Men man kan ta en riktigt bra bild på dessa fåglar ger det oftast så mycket mer. Mina egna reflektioner dock! :)

Hej!

Jag undrar om ni har några bra tips på vart man kan fota fåglar runtom Umeå? Jag fotar helst rovfåglar men egentligen så spelar det inte så stor roll, jag vill mest veta något bra fotoställe för att fota fåglar nu på hösten.

Mycket tacksam för svar!

Jag skulle som Joakim sa satsa på deltaområdet längs älven. Där tror jag det finns mycket fågel.
Rovfågel är säkert svårare. Jag har någon gång sett örn ute i Tavelsjö, men det känns som ett osäkert kort. Jag vet att det finns fiskgjuse vid degersjön också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar