Annons

Vart köpa Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX HSM??

Produkter
(logga in för att koppla)

cole

Avslutat medlemskap
Jag vill köpa Sigmas 70-200/2,8 APO EX HSM... objektiv. Undrar om man kan köpa nya i Sverige för ca 6-7000kr ?? eller något annat märke som är lika bra?

Håll koll efter efterföljaren Sigma 70-200/2,8 APO EX HSM MACRO som kommer i månadskiftet 06-07.
Förbättrad närgräns till 100cm ist 180cm.
Landar på ca 9300:-
Kanske över din budget?
Är ett fint objektiv...
Ska lägga vantarna på ett till min canon.

Ta annars å kolla på pricerunner.se efter gammla(nåja) modellen, har dock för mig att den börjar bli slutsåld.

Är det någon skillnad på APO EX HSM och APO EX HSM DG? Såg att det finns 4st olika recensioner här på fotosidan men det verkar vara samma objektiv (iaf på bilden).

Har för mig att DG är den nyare versionen där DG betyder att objektivet har förbättrad coating på linserna för att passa digitala kameror bättre samt att det är ngn nyare mjukvaruversion i objektivet.

Jag köpte mitt på Kameradoktorn i Stockholm. En mycket bra butik med yrkeskunnig och trevlig personal. runt 8 000 kr betala jag. Ett objektiv som är väl värt pengarna. Det nya Macro varianten annonseradés självklart efter mitt inköp, annar hade jag nog handlat det.
Lycka till
Thomas D50

Thomas D50 skrev:
Jag köpte mitt på Kameradoktorn i Stockholm. En mycket bra butik med yrkeskunnig och trevlig personal. runt 8 000 kr betala jag. Ett objektiv som är väl värt pengarna. Det nya Macro varianten annonseradés självklart efter mitt inköp, annar hade jag nog handlat det.
Lycka till
Thomas D50

Skicka ett mail ifall du vill sälja optiken :)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto