"sjuka priser på beg."
Jo, vet att jag tjoat högt om det förr och bölat och haft mig. MEN - grejen är ju att det är köparen/köparna som bestämmer priserna och det finns ju tydligen en grym efterfrågan även på det här gamla objektiven.
Är också sugen på Blocketobjektivet, men har ju redan ett Tokina At-x f/2.8 80-200 (som jag äntligen fått bukt med) samt ett Tokina at-x 300 f/4 som jag gillar skarpt och...pust, det mycket underskattade Minolta 100-200 f/4.5-objektivet)...
Därför...vet inte om jag vågar handla ett objektiv som jag TROR tillverkades runt 1985. Vad händer om det pajar. Eller redan har sina skavanker?
Fast, grejen med alla de här höga beg-priserna (även om jag inte tycker 4700 för det aktuella Blocketobjektivet är så dyrt i sammanhanget) är ju att man - lugnt - kan köpa objektiv, testa några månader, och sedan sälja om det inte var ens grej. Man får ofta (minst) pengarna tillbaka.
Jag köper objektiv typ hela tiden,
ser det som en chans att testa nya saker mer eller mindre gratis.
Har till och med köpt objektiv för 550 spänn och sålt för det dubbla. Tror inte ens att beg-priserna kommer att sjunka, tvärtom. Ju fler som köper Sonys kameror, desto större blir efterfrågan för äldre Minoltaoptik.
Och visst hade jag gärna köpt nya objektiv för 25000 kr, vet bara inte hur jag skulle kunna motivera det här hemma. För sambon alltså. Hon skulle bli helt tokig. Hon undrar fortfarande vad det var för fel på kit-objektivet (18-70). Eller, "det där röret du fick när du köpte kameran, det som satt på", som hon kallar det, min käresta
Dessutom har jag inte 25 000 att lägga på ett objektiv. Och där sprack hela resonemanget. Men hej på er ändå - det var kul att snacka av sig lite.
Ha en bra lördagsafton.
förresten,
ett tips, blott en timma kvar, men ändå:
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=34475550
(och det är inte min annons, så fräck jag inte,
inte denna gången)