Annons

vart hittar man ett billigt EF 70-200mm f4L USM

Produkter
(logga in för att koppla)

filip_123

Aktiv medlem
folk skriver att dom får tag på det för så låga priser som 5000kr! alla priser jag sett ligger på cirka 7000kr.
nån som vet vart man kan hitta det billigt?
 
Här finns ett på första sidan för 5300:-
Om de finns kvar. Titta på objektiv säljes.
Lycka till. L.L.
 
kolla på olika ebay, tex foto.ebay.de , ebay.co.uk , ebay.nl osv finns garanterat ett nånstans :)
 
Ja överväger att sälja mitt... felfritt exemplar, uv-filter på från dag ett. Pris kan jag tänka mej 5,5K + eventuella omkostnader (post alltså). Gluggen finns i Helsingfors vilket kanske gör det hela lite knepigt. Men hör av dej om du är intresserad.

/Andreas
 
Om man söker rätt på ebay får man en del träffar... http://www.ebay.se/listResults?browse=0&Query=canon+70-200*&Submit=Sök&SearchWorldWide=1

Så billigt som 3300 kr har jag inte sett något objektiv gå för under den 1-1½ månad jag följt auktioner på just detta objektiv. Jag lyckades få tag i ett för 4300 kr inkl frakt från USA men det var helt beroende på att det fanns ett "Köp nu"-pris. Får auktionerna löpa tiden ut är det alltid någon icke prismedveten person som bjuder alldeles för mycket. Har sett priser på 7500 kr.

Den här sidan http://www.the-digital-picture.com/Canon-Lenses/Canon-Lens-Aging.aspx kan vara bra att ha koll på. En del skriver att deras objektiv är ca 3-4 år gammalt och så när de fotograferar brakre linsen kommer detta nummer med och det visar sig att objektivet är 8-9 år. Har sett sådana annonser (och de som säljer har ingen aning om detta nr.).
 
Senast ändrad:
Jag får se nu i morgon eller på tisdag hur det blir med tull och moms. När man köper begagnat kan det väl bli lite annorlunda?
Om man tänker så här... Om jag varit i USA och råkat glömma mitt objektiv där och en kompis skickar det tillbaka hit... inte ska man betala tull och moms då? Och inte står väl posten och sprättar upp alla paket för att se vad de innehåller. Det får ju inte öppna annans post.
 
filip_123 skrev:
har du kartong och sånt kvar?
får jag med uv filtret?

UV-filtret hänger med, kartongen är jag inte helt 100 på, men den kan mycket väl finnas i källaren. Man har ju lite svårt att slänga bort NÅGOT som det står Canon på ;-)

/Andreas
 
Jo, skall tilläggas att tidigt imorgon åker jag till Portugal och blir borta 10 dagar - så vi får väl se, men gluggen springer inte bort.

/Andreas
 
fn76 skrev:
Jag får se nu i morgon eller på tisdag hur det blir med tull och moms. När man köper begagnat kan det väl bli lite annorlunda?
Om man tänker så här... Om jag varit i USA och råkat glömma mitt objektiv där och en kompis skickar det tillbaka hit... inte ska man betala tull och moms då? Och inte står väl posten och sprättar upp alla paket för att se vad de innehåller. Det får ju inte öppna annans post.

Posten gör det inte, men tullen gör det och har rätt att göra det.
 
Olsin skrev:
Posten gör det inte, men tullen gör det och har rätt att göra det.

Nja, inte sprättar väl tullen upp paket (jo, kanske vissa) och vad hjälper det om de inte vet vad jag betalt för objektivet. De sätter ju knappast tullavgift på en summa som de tycker att varan är värd.
Det funkar däremot så här... Säljaren av mitt objektiv hade varit så noga och ordentlig med att fylla i alla uppgifter på försändelselappen. Försändelsen är försäkrad, om paketet försvinner i hanteringen ersätts den som skickat paketet med vad innehållet är värt. Skulle han skriva 100 $ bara för att jag skulle få låg tull och moms skulle han bara få ut 100 $ vid förlust av paketet. Nu skrev han 500 $ och det var exakt den summan som tullen räknade på. Vad jag sedan betalt vet inte tullen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.