Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vart finns billiga färgpatroner till R800

Produkter
(logga in för att koppla)

Amelia

Medlem
Hej

Jag har en Epson R800 och nu har patronen cyan tagit slut för första gången. Vad jag läst här tidigare verkar det som om man ska satsa på original bläck, så det tänker jag göra men vart köper man det billigast?
Sedan har jag också läst att man ska använda skrivaren minst en gång i veckan för bästa resultat, men om man inte gör det, vad ska man då tänka på när man sätter på skrivaren och den stått still i två månader?
 
Viktigt!

Låt aldrig skrivaren stå oanvänd i två månader!
Ibland går ju inte det när man reser bort och så. Du kan inte heller plocka ur patronerna för annan förvaring. Det du kan göra är att köra skrivarens rengöringsprogram. Kontakta Epson om du vill ha mer info om deras speciella rengöringspapper som jag tror finns till dessa skrivare. Problemet är att skrivhuvudet (som patronerna sitter i) torkar ihop:( Det går att köpa nytt dock!

MVH / Ken1
 
Man tackar

Tack för hjälpen, det var till stor hjälp. Har precis beställt nya patroner. Hoppas inte skrivarhuvet hunnit torka bort innan jag fått in patronerna

Mvh Carina
 
e-bay

Jag beställde precis en komplett uppsättning(6st) orginalbläck (epson) för c:a 600 Kr inkl frakt. Vet inte om det är billigt men jag tror det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.