Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart beställer ni bilder ifrån?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr.Berg

Aktiv medlem
Vilket företag beställer ni era bilder ifrån? Lokal fotohandlare? Nätbutik? Isåfall vilken?

Jag har beställt vår blandade semester-/familjebilder från ExtraFilm. Jag kan inte riktigt peka på varför men jag känner att jag inte är riktigt nöjd med bilderna. Därför vill jag gärna ha tips om vart ifrån jag ska beställa mina bilder, gärna med en bra motivering. Bäst bild/krona?
 
Jag beställer alltid från Crimson. Tycker de håller bra kvalité, sedan är de snabba också;) Det är enkelt att göra det via nätet, priset är säkert inte så mycket dyrare - och är det någon krona dyrare än Extrafilm så är det absolut värt det! Det var dessutom en stor undersökning i en fototidning för inte så länge sedan och där låg Crimson på topp. Jag tycker absolut att du ska välja dem istf Extrafilm. //Bee
 
Har beställt hos Crimson en del gånger och blivit både nöjd och väldigt besviken. Jämnast kvallitet har jag fått hos den lokala Expert-butiken. Kanske något sämre än Crimson på de bilder jag fått därifrån som varit bra, men mycket bättre än Crimson på de bilder jag varit besviken på.
Tycker många gånger att Crimson saknar detaljer, är det bara jag som upplever det så?
 
Vilket företag beställer ni era bilder ifrån? Lokal fotohandlare? Nätbutik? Isåfall vilken?

Jag har beställt vår blandade semester-/familjebilder från ExtraFilm. Jag kan inte riktigt peka på varför men jag känner att jag inte är riktigt nöjd med bilderna. Därför vill jag gärna ha tips om vart ifrån jag ska beställa mina bilder, gärna med en bra motivering. Bäst bild/krona?

Crimson,men Odenlab har varit bra också,finns dom inte mer?
 
Crimson - de är bäst i Stockholm iaf för normala saker. De är inte direkt dyrare och man får det man vill samt att de är serviceminded.
 
Crimson sen 2002.

Att Odenlabb var bra kan jag verkligen inte hålla med om. Mina erfarenheter av dem är att de var ett högst mediokert snabblabb med någon slags ambition att ge sken att de var prolabb.
 
Som de flesta andra redan har sagt - Crimson varje gång. ALDRIG haft problem, det jag ser på skärmen = det jag får i utskrift. Var dock noga med att välja bort autokorrigeringen / mvh FiCa1
 
Crimson

Igår fick jag min första leverans (505mm x 705mm) från Crimson, allt var på topp sånär som på att bilden hamnat snett på papperet. Jag mailade Crimson och berättade hur det var. jag fick snabbt ett trevligt svar att de vid kontrollen inte sett det, samt att en ny poster var på väg.

Nu hoppas jag bara att det blir rätt denna gången!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.