Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning!

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktmästaren

Aktiv medlem
Alldeles nyss fick jag detta meddelande från fotosidan:

Citat:
Greetings,

Please allow me to intimate you with a business transaction that would benefit both of us. My name is Allison Claude, I am the director of the project and engineering division of SODECI (Société de distribution d'eau de Côte d'Ivoire). I will want you to assist me in the claim and transfer of Seven Million Euros.

This amount was realized from over-invoiced contract amount awarded by us in 2009 to expatriate companies. The Contract's Amount was deliberately overestimated to read more than the actual cost of the project thus leaving a surplus of Seven Million Euros. However, as a staff of SODECI I cannot claim this money without a foreign partner who will act as the contract beneficiary and as such, entitled to receive the funds as payment. This is why I am contacting you to allow this money to be transferred into your account and to be my custodian for the money.

If you are willing to assist me in this transaction please get back to me at: ([email protected]) so I can give you further details about this transaction. I am willing to give you 25% of the total amount after the transfer, the rest will be held and released to me when I get to your country. I look forward to hear from you.

Regards,

Allison.

--
Detta brev har skickats via "Kontakta medlem"-funktionen på Fotosidan (www.fotosidan.se) från medlem: http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=183744
** Fotosidans regler gäller: vid personangrepp odyl -- kontakta [email protected] **
Slut citat.

Jag antar att detta inte är något som fotosidan står bakom? ;-)
 
Vilken tur du har, 25% på 7 miljoner euro, det blir ju minst flera tusen!! Grattis!
 
Det var intressant, fick själv just ett fysiskt brev om ett arv från bortglömd släkting - 7,5 miljoner €
 
Vilken tur du har, 25% på 7 miljoner euro, det blir ju minst flera tusen!! Grattis!

Tack!
Jag funderar på att öppna ett nytt, tomt konto och be henne sätta in en liten slant för att visa att hon menar allvar! Ingen fantasissumma, bara så att det räcker till ett 70-200/4 L IS.
 
14.33 fick jag skiten, blir så förbannad och synd att man inte ens här får vara ifred här. Anmälde det direkt.

//R
 
Klassiskt s.k Nigeriabrev. Fick mitt första på jobbet för 20 år sedan.

Det fantastiska är att tusentals personer i Västvärlden går på det varje år. Såg ett TV program om den här typen av bedrägerier för några år sedan. "Branschen" omsätter stora pengar..
 
Klassiskt s.k Nigeriabrev. Fick mitt första på jobbet för 20 år sedan.

Det fantastiska är att tusentals personer i Västvärlden går på det varje år. Såg ett TV program om den här typen av bedrägerier för några år sedan. "Branschen" omsätter stora pengar..

Ja och det borde inte ens behöva varnas för kan tyckas. Kan det verkligen vara så många nybörjare på internet varje år?
 
Jag har inte fått nåt brev! Känns nästan lite ledsamt att inte vara en av de unika utvalda som av helt okänd anledning ska hjälpa en okänd person från en organisation i en annan värdsdel att hämta hem "överblivna" (?) pengar....
 
Alldeles nyss fick jag detta meddelande från fotosidan:
...
...
Jag antar att detta inte är något som fotosidan står bakom? ;-)

Claudes profil på FS:

Användarnamn: claude1
Bor: USA
Kategori: Frilansfotograf
Började fotografera: 1975
Medlem sedan: 2011-06-09
Senast inloggad: 2011-06-09 19:43



Det måste ju vara ett jäteseriöst erbjudande du fått :)


Petter ...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.