Annons

Varning för Vistaprint!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo tack jag har också varit nöjd med att bara beställa 250 st "gratis" visitkort men denna gång efter min beställning som gjordes efter ett eget foto så då blev det lite dyrare, dvs, 270:-, så fick jag mail av dem om många nedsatta och flera gratisprodukter.
Då försökte jag först ringa till dem, omöjligt, en automatisk röst tjatade hela tiden trots att jag tryckte rätt!I
Då skrev jag på deras chat support och fick tala med en snorkig typ som avslutade innan jag ens var klar!
Sen mailade jag och undrade om de inte kunde lägga till en liten ministämpel som var gratis på min beställning, för den hade inte skickats ännu?
Tror ni det fungerade?
Svaret jag fick var nej det kunde man inte!?
Varför då, skrev jag?
Chatten Christoffer: Därför att dina kort har tryckts och din order är redo för leverans. Jag kan inte gå in och lägga till eller ändra i ordern. Du får placera stämpeln i din nästa beställning istället.
Mail svaret jag fick var:

Hej Eva!
Våra frakt kostnader beräknas inte efter en försändelse utan efter vikt,antal föremål mm
så även om du beställer alla föremål på en frakt så blir inte frakt kostnaden billigare.
men däremot så kan ju varan vara gratis vid beställnings tillfället och varför man vill beställa vid det tillfället.
Hoppas detta svarar på din fråga och beklagar om du har upplevt en dålig kundservice
Med vänlig hälsning,
Niklas Eis
Vistaprints kundservice

Eftersom en liten ministämpel inte tar varken stor plats eller vikt så ansåg jag ff. att de kunde skicka med den, den var ju gratis sa de och min beställning var ju inte skickad än!
Nu retar jag mig på detta och försöker hitta någon ansvarig och DET är inte lätt kan jag säga!
Det är helt oaccetabelt och falsk marknadsföring!
Mvh Eva

Eftersom en liten ministämpel inte tar varken stor plats eller vikt så ansåg jag ff. att de kunde skicka med den, den var ju gratis sa de och min beställning var ju inte skickad än!
Nu retar jag mig på detta och försöker hitta någon ansvarig och DET är inte lätt kan jag säga!
Det är helt oaccetabelt och falsk marknadsföring!
Mvh Eva

Falsk marknadsföring? Vardå? Jag ser inte att det föreligger något sådant.

Nästa sak du bör fundera på är hur många miljoner batches Vistaprint kör per dag. Det funkar ju inte riktgit så att det pringer runt personer och hanterar dina varor manuellt.

Allt batchprogrammeras, körs som en batch, sammanställs för pack som en batch och därefter packas som en batch... i princip utan att någon människa är inblandad.

Jag är helnöjd med min beställning. Jag beställde det jag ville ha (250 dubbelsidiga glossy kort från egna bilder för 50kr). Lade ordern. Noterade att de vid utcheckning sade att jag de kommande fem minutrarna kunde få följande produkter till bra priser, så jag lade till två stämplar och ett kortfodral. Fem dar senare hade jag allt i min brevlåda till det totala priset 391kr, varav frakten var 127(?)kr)

Falsk marknadsföring? Vardå? Jag ser inte att det föreligger något sådant.

Nästa sak du bör fundera på är hur många miljoner batches Vistaprint kör per dag. Det funkar ju inte riktgit så att det pringer runt personer och hanterar dina varor manuellt.

Allt batchprogrammeras, körs som en batch, sammanställs för pack som en batch och därefter packas som en batch... i princip utan att någon människa är inblandad.

Jag är helnöjd med min beställning. Jag beställde det jag ville ha (250 dubbelsidiga glossy kort från egna bilder för 50kr). Lade ordern. Noterade att de vid utcheckning sade att jag de kommande fem minutrarna kunde få följande produkter till bra priser, så jag lade till två stämplar och ett kortfodral. Fem dar senare hade jag allt i min brevlåda till det totala priset 391kr, varav frakten var 127(?)kr)

Vistaprint
Behöver du hjälp? Ring oss på 075-240 05 75
Skicka detta erbjudande till en vän
Företag | Hem och familj | Snabb efterbeställning Mitt konto: 1704-3029-6446
.
Allt för 0 kr Ta chansen - nu är det GRATIS!
Gratis visitkort Otroligt erbjudande Klicka här
T-shirt Nu GRATIS Klicka här
Broschyrer Nu GRATIS Klicka här
Magneter Nu GRATIS Klicka här
Små fotoalbum Nu GRATIS Klicka här
Gratis nyckelring Otroligt erbjudande Klicka här
Gratis musmatta Otroligt erbjudande Klicka här
Klistermärken Nu GRATIS Klicka här
Gratis skylt Otroligt erbjudande Klicka här

Inbjudningskort Nu GRATIS Klicka här
Korrespondenskort Nu GRATIS Klicka här
Gratis banderoll Otroligt erbjudande Klicka här
Liten stämpel Nu GRATIS Klicka här
Liten bilmagnet Nu GRATIS Klicka här
Gratis mugg Otroligt erbjudande Klicka här
Adressetiketter Nu GRATIS Klicka här
Gratis penna Otroligt erbjudande Klicka här
Hemsida GRATIS i en månad Klicka här

När jag har en existerande beställning där så kan de säkert lägga till en stämpel när den inte har skickats ännu! Och den är ju gratis säger de!??????
Mvh Eva

När jag har en existerande beställning där så kan de säkert lägga till en stämpel när den inte har skickats ännu! Och den är ju gratis säger de!??????
Mvh Eva

Ja, produkten är gratis. Frakten är det inte. Inget konstigt där.

Nej, jag är inte så säker på att de kan det, utan att dra in en massa manuell hantering som stör flödet och kostar pengar.

Nu hittade jag även denna text ang. Vistaprint:

Vista Print is a vicious online printing scam run by Robert Keane. His phone number is 781-547-6324. His email is [email protected] . The offer cheap printing services in order to get your credit card number. Once they get your card number they start their monthly billing scam for some useless service they make up. Do not do business with this scam. They are a public company using symbol VPRT. It appears to me that they are try to fake earnings to inflate their stock price while fleecing millions out of their hard earned money by using phony charges.

Mvh Eva

Nu hittade jag även denna text ang. Vistaprint:

Vista Print is a vicious online printing scam run by Robert Keane. His phone number is 781-547-6324. His email is [email protected] . The offer cheap printing services in order to get your credit card number. Once they get your card number they start their monthly billing scam for some useless service they make up. Do not do business with this scam. They are a public company using symbol VPRT. It appears to me that they are try to fake earnings to inflate their stock price while fleecing millions out of their hard earned money by using phony charges.

Mvh Eva

Det där är däremot totalt struntprat. De har nästan 4 000 anställda, och deras europeiska tryckcenter är nästan fyrtio tusen kvadratmeter stort vad jag minns. Men som alltid finns det folk som är missnäjda med tjänsten.

Det där är däremot totalt struntprat. De har nästan 4 000 anställda, och deras europeiska tryckcenter är nästan fyrtio tusen kvadratmeter stort vad jag minns. Men som alltid finns det folk som är missnäjda med tjänsten.

Jag vet inte vad som är strunt eller ej, hittat en massa klagomål ang. dem bara....och nu har jag ju hittat en mailadress som jag tänker använda och skriva till....:)
Och jag har inte varit missnöjd tills jag blev snorkigt behandlad på deras chat idag.
mvh Eva

Jag vet inte vad som är strunt eller ej, hittat en massa klagomål ang. dem bara....och nu har jag ju hittat en mailadress som jag tänker använda och skriva till....:)
Och jag har inte varit missnöjd tills jag blev snorkigt behandlad på deras chat idag.
mvh Eva

Men det är ju bara en del av deras marknadsföring. Erbjud något gratis, och vänta på att folk resonerar "Jag vill inte betala 127kr frakt för en produkt. Jag beställer lite mer grejjer samtidigt".

Men, att de inte kan lägga till en produkt i en beställning som redan batchats, det ser jag inget konstigt med alls.

Nä ok du tycker Vistaprints metoder är ok, det gör inte jag och några med mig.....då är vi inte överens och där kan vi avsluta detta.
Jag skrev bara ett tillägg ang. det som hände mig nyligen, jag har varit kund hos dem i flera åt och beställt visitkort och annat OCH betalat frakt naturligtvis!
Jag förstår att frakt kostar pengar men men......ingen idé att fortsätta här då.
Tack för mig.
Mvh Eva

Jag har en order i kundvagnen som ska skickas snart. Jag får väl återkomma med resultatet här. Jag fick dock referenser från min fru som beställde för tredje gången för några veckor sedan. De leveranserna har fungerat fint och kvalitén på korten duger för mitt behov.

Har beställt därifrån och gör inte om det.
Jag betalar hellre ett par spänn extra och gynna seriösa handlare med kvalitet och som månar om sina kunder.
Sen gillar jag inte att bli mejl spammad heller.

Cirka 50% av de som använt VP verkar vara nöjda, alla vi andra…

Nej, var försiktiga med VP!

Nä ok du tycker Vistaprints metoder är ok, det gör inte jag och några med mig.....då är vi inte överens och där kan vi avsluta detta.

Det jag vänder mig mot var mest den "Aftonbladslika" rubriken "Varning för Vistaprint!" som jag tycker är lite missvisande eftersom det verkar som om de hanterar din beställning på precis det sätt som de skriver i sina villkor.

Vad, exakt, är just det att varna för?

Normalt sett kan ett företag ha upp till 3% missnöjda kunder utan att de behöver lägga om kursen. Men i fallet med VP torde de missnöjda uppgå till en betydligt högra %-sats. Därmed anser jag att VP är ett rätt dåligt företag ur bl.a. sevicesynpunkt. Flera här tycker nog som jag gör.

Förtroende är inget man kan köpa sig till, det måste man förtjäna. Tyvärr gör inte VP detta.

Så du menar att alla som använt Vistaprint har skrivit i denna tråd? Din statistik ger jag inte ett vitten för.

Ja du Billingen, du läser lite fel, jag skrev: Gå igenom alla fem sidorna på den här tråden!

Gissar att du inte gjort det. Hur kan du tro att alla köpt något från VP skulle skriva till FS?

Om alla vore nöjda som du påstår (eller tror) med VP skulle väl den här diskussionen aldrig uppstått?

Jag var nöjd med deras tjänster. Men det tog någon timme att få ett snyggt visitkort. Räknade i huvudet vad det skulle hamna på för pris. Slutade på nästan 400% av vad jag räknat det till. Rent vansikkigt pris på frakten gjorde att det drog iväg.

Hade fått en rabattkod av dom till mitt företag. När jag skulle skriva in den fungerade det inte. Oavsett hur jag gjorde så gick jag bet. Det var en måndag 10.00. Jag försökte ringa utan framgång, mailade dem. Fick svar från dem dagen efter att det bara gällde 24 timmar från det att man registrerat rabattkoden på sidan. Det var inte deras fel att det på sidan såg ut som att rabatten inte dragits (hade gjort en print screen). De anlitade ett annat företag för webshopbiten, och det var således de som var ansvariga. Rabatten var inte längre möjlig att nyttja.
Jag svarade på mailet med en mening att jag ville ta bort mitt konto. Fick ett drygt svar på 2 rader där det var uppenbart att man använt en nätlösning för översättning till svenska.

Jag kan således inte heller rekomendera dem..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar