Annons

Varning för skum säljare på Blocket

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skickade en anmälan till Blocket Abuse, eller vad man nu ska kalla det, på just den där 40D och 17-55 för 6000 kr. De bör ju kunna kolla om det är samma IP-nummer som lägger in annonserna och det är ju straffbart med fängelse för lurendrejeri så internetleverantören bör ju därför kunna lämna ut namnuppgifter till polisen och sedan får lagens långa arm ta ett stadigt grepp om de här personerna.

Jag tycker att det är jättebra att vi fotointresserade även intresserar oss för att "städa" lite på Blocket, om vi nu gör någon skillnad vill säga. Vi kan fotoutrustning, mn tänk på allt annat som säljs och sedan inte skickas!
 
regel nr ett vid internet köp låter affären för bra för att vara sann då är den i regel inte sann heller. är tele numret inte registrerat så är det i regel också något skumt.
jag blev själv utsat för ett försök till lurendrejeri när jag sålde min D70 på tradera det var en som bjöd 9000 för en kamera som var värd ca 3000 och ville ha den skickad till nigeria hur puckad ska man vara för att gå på något sånt det var billigare att köpa en ny D90 i affär england där köparen skulle vara.

Du kanske såg min lilla blänkare på annonssidan om nigeriahandeln. Personen linda jacobs är ju internationellt känd men chansar ändå med sitt tjyvande. Ganska energisk person. Som de sa på postens kundservice då jag ville veta fraktkostnaderna till Nigeria " skicka ingenting" dom har massvis med exempel på hur mobiler, kameror försvinner utan betalning.
 
Hur är det.. jag har för mig att det har varnats för dessa nummer som börjar med 0700.. (0700-598681)
Eller är jag ute och cyklar.
Bara det är ju i så fall en anledning at dra öronen åt sig.

Du tänker nog på nummer som börjar med +088 eller 118 700 upplysning
det här numret är ett vanligt 070-059 86 81 mobilnummer
 
U-hjälp

Du kanske såg min lilla blänkare på annonssidan om nigeriahandeln. Personen linda jacobs är ju internationellt känd men chansar ändå med sitt tjyvande. Ganska energisk person. Som de sa på postens kundservice då jag ville veta fraktkostnaderna till Nigeria " skicka ingenting" dom har massvis med exempel på hur mobiler, kameror försvinner utan betalning.
Kan vara roligt att själv greja lite kameror och annat roligt istället för att bara få ris när man svälter.
 
Det där förstod jag inte. Hur menar du?

Om X bor i ett land där dom svälter ibland, kanske dom ledsnar på att få ris eller vad det är som industrilandet har överskott av. Då kan det vara roligt för X med vänner att lura till sig kameror och annat från industrilandet. Man kan oxå kalla det för U-hjälp när folk skickar kameror till Nigeria.

Komprendo, eller är det nåt annat du inte förstår?
 
Om X bor i ett land där dom svälter ibland, kanske dom ledsnar på att få ris eller vad det är som industrilandet har överskott av. Då kan det vara roligt för X med vänner att lura till sig kameror och annat från industrilandet. Man kan oxå kalla det för U-hjälp när folk skickar kameror till Nigeria.

Komprendo, eller är det nåt annat du inte förstår?
Håller med dig i biståndsfrågan men föreslår att vi på detta forum håller oss till forumets ämnesområde.
 
Nigeria , igen

Som av en slump har jag åter fått kontakt med köpare med leveransadress Nigeria. Jag har en Seal 210 adhesivepress till försäljning här och på Fotofynd. För en liten stund kom detta Hello.


thanks for the mail, i want you to know that im okay with the price2000sek, Let me know the shipping cost from your local post office , Because iam buying this item for my client who is in Nigeria for a seminar...hope i read from you so you have the payment in your account soon.and i will need this information to transffer the money in to your account fast.such as your full name,account number,bank name.hope i read from you fast.
this is the address you sending to..
NAME..EDWARD SAMMY
ADDRESS..15 AKINWALE STREET
CITY..BARIGA
STATE..LAGOS STATE
COUNTRY..NIGERIA 23401.
 
jag skulle vara väldigt försiktig innan jag skickade till den där varan och se till att jag har bergsäkert pengarna i handen innan jag skickade till nigeria. det är nästan en kopia av mailet jag fick för min D70 på tradera där dom ville betala 9000 för en kamera som var värd ca 3000
jag försökte inte enns att genomföra affären för den stank direkt jag
såg mailet.
 
Jag förstår inte riktigt problemet? Begär säkert betalningssätt så är väl saken trygg. Om inte köparen går med på det så släpp idioten och låt han/hon krypa tillbaka till sin håla.

/K
 
Försöker få kontakt med tjejen (?) som säljer 40D för att slå till om jag får träffa henne. Annars så släpper jag det. Hade en tanke att hon kanske kollar på FS om de som mailar är medlemmar här för hon sbarar inte på mail.
 
Försöker få kontakt med tjejen (?) som säljer 40D för att slå till om jag får träffa henne. Annars så släpper jag det. Hade en tanke att hon kanske kollar på FS om de som mailar är medlemmar här för hon sbarar inte på mail.

Du menar "Lina" eller ".ina."?
Hennes bankkonto var iaf spärrat, så se till att få se grejjerna innan Du gör affär
/L
 
Försöker få kontakt med tjejen (?) som säljer 40D för att slå till om jag får träffa henne. Annars så släpper jag det. Hade en tanke att hon kanske kollar på FS om de som mailar är medlemmar här för hon sbarar inte på mail.

Verkar väl inte särskilt troligt efter vad som sagts i denna tråd. Eller?
 
En 5D Mark II och han "har ärvt denna system kammera för ett tag sedan".

Hur länge har den funnits i handeln?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.