the_Rose
Aktiv medlem
Om ni vill slippa att slösa bort många timmar av era liv på krångel utan lösning så råder jag å det starkaste att inte beställa något från Epson Store.
En liten varning för er som funderar på att köpa en så kallad "refurbished" skrivare från Epson, dvs en skrivare som stått som demoexemplar eller dylikt och sedan skickats tillbaka till Epson för ompaktering. Det är inte så vanligt i Sverige men utomlands och speciellt i USA är det ett välkent begrepp. Standard är att man får maskinen med ca 20% rabatt mot nypris men med full garanti vilket är väldigt trevligt.
Jag köpte en Epson 3800 innan jul från Epsons egen epson-store.se till ett pris 20% lägre än vad jag skulle betalt i butik (9400kr mot 12 000kr på Scandinavian).
När den efter en månad (!) levererades så upptäckte jag att det inte var något bläck med till maskinen. Tyckte att det var lite typiskt, skrev ett mail och räknade med minst en vecka till innan jag skulle få något bläck och kunna testa min skrivare. Fick svaret ganska omgåeende att jag såklart skulle få mitt bläck, de ville bara veta skrivarens serienummer.
Efter tre dagars tystnad hör de av sig igen och medelar att jag beställt en inbytt skrivare och att bläckpatroner inte medföljer i det fallet.
rs
En bläckpatron kostar 695kr på Scandinavian och en full uppsättning om 9 patroner landar således på 6255kr. Det skulle medföra att min begagnade skrivare skulle bli 30% dyrare än att köpa en helt ny skrivare.
Jag har försökt resonera med kundsupporten men bara blivit erbjuden 20% rabatt på bläck. Något som skulle medföra ett slutpris motsvarande 20% dyrare än att köpa ny i butik.
Så det som återstår är att returnera skrivaren och kräva pengarna tilbaka. En annan upprörande faktor är att priset på just Epson 3800 har höjts i Sverige till 14 000kr sedan nyåret, förmodligen tack vare världsekonomin. Så om jag skall köpa en ny maskin idag så landar det tack vare Epson på minst 15% dyrare än om jag skulle köpt en ny maskin direkt.
Ursäkta om jag låter lite gnällig men jag var tvungen att få ut det ur mitt system.
Mvh
Mårten
En liten varning för er som funderar på att köpa en så kallad "refurbished" skrivare från Epson, dvs en skrivare som stått som demoexemplar eller dylikt och sedan skickats tillbaka till Epson för ompaktering. Det är inte så vanligt i Sverige men utomlands och speciellt i USA är det ett välkent begrepp. Standard är att man får maskinen med ca 20% rabatt mot nypris men med full garanti vilket är väldigt trevligt.
Jag köpte en Epson 3800 innan jul från Epsons egen epson-store.se till ett pris 20% lägre än vad jag skulle betalt i butik (9400kr mot 12 000kr på Scandinavian).
När den efter en månad (!) levererades så upptäckte jag att det inte var något bläck med till maskinen. Tyckte att det var lite typiskt, skrev ett mail och räknade med minst en vecka till innan jag skulle få något bläck och kunna testa min skrivare. Fick svaret ganska omgåeende att jag såklart skulle få mitt bläck, de ville bara veta skrivarens serienummer.
Efter tre dagars tystnad hör de av sig igen och medelar att jag beställt en inbytt skrivare och att bläckpatroner inte medföljer i det fallet.
rs
En bläckpatron kostar 695kr på Scandinavian och en full uppsättning om 9 patroner landar således på 6255kr. Det skulle medföra att min begagnade skrivare skulle bli 30% dyrare än att köpa en helt ny skrivare.
Jag har försökt resonera med kundsupporten men bara blivit erbjuden 20% rabatt på bläck. Något som skulle medföra ett slutpris motsvarande 20% dyrare än att köpa ny i butik.
Så det som återstår är att returnera skrivaren och kräva pengarna tilbaka. En annan upprörande faktor är att priset på just Epson 3800 har höjts i Sverige till 14 000kr sedan nyåret, förmodligen tack vare världsekonomin. Så om jag skall köpa en ny maskin idag så landar det tack vare Epson på minst 15% dyrare än om jag skulle köpt en ny maskin direkt.
Ursäkta om jag låter lite gnällig men jag var tvungen att få ut det ur mitt system.
Mvh
Mårten