Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför visas det fel klockslag på fotosidan..?
- Trådstartare forstheim
- Start datum
afe
Aktiv medlem
Forumen struntar högaktningsfullt i dina inställningar i Windows. Det är foruminställningarna här på FS som spelar roll (och bara när du är inloggad - annars blir det GMT): http://www.fotosidan.se/forum/profile.php?do=editoptions
ztenlund
Aktiv medlem
Okej..var gör jag inställningarna för detta i Window 8.1? Vad jag kan se så är min dator inställd på "UTC +1" och inte "GMT +1".
UTC och GMT är för detta ändamål samma sak.
Forumen struntar högaktningsfullt i dina inställningar i Windows. Det är foruminställningarna här på FS som spelar roll (och bara när du är inloggad - annars blir det GMT): http://www.fotosidan.se/forum/profile.php?do=editoptions
Hmm, nja, förvirringen är total. Fx med "private window" gav GMT +2, medan IE (ej inloggad, vanligt fönster) gav GMT +1 och samma som om jag är inloggad.
forstheim
Aktiv medlem
OK..men det måste ju gå att ändra så att man får rätt tid i inläggen även när man är utloggad. Hur gör man det?
forstheim
Aktiv medlem
Om jag använder webbläsaren Opera och är utloggad så står det så här hos mig:
"Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:25."
Men om jag använder mig av Firefox står det däremot så här:
"Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27."
Hmm..det är Firefox jag normalt använder mig av, men helt plötsligt visar ju den rätt tid när jag är utloggad. Verkar visa fel ibland och rätt ibland alltså. Superskumt...
"Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:25."
Men om jag använder mig av Firefox står det däremot så här:
"Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27."
Hmm..det är Firefox jag normalt använder mig av, men helt plötsligt visar ju den rätt tid när jag är utloggad. Verkar visa fel ibland och rätt ibland alltså. Superskumt...
forstheim
Aktiv medlem
Uppenbarligen rapporterar olika browsers olika tid när du är utloggad. Varför är det viktigt att du ser rätt tid på inläggen när du inte är inloggad?
Viktigt och viktigt..jag vill bara att tiden ska visas på ett korrekt sätt. Varför ska det behöva visas fel tid??
afe
Aktiv medlem
Viktigt och viktigt..jag vill bara att tiden ska visas på ett korrekt sätt. Varför ska det behöva visas fel tid??
Därför att FS inte vet vilken tidzon du befinner dig i om du inte är inloggad och har angett detta. Visserligen kan din webbläsare dela med sig av detta, men det är uppenbarligen inte konsekvent mellan olika webbläsare, och det är knappast något Fotosidan kan göra något åt.
Frågor kring hur du får dina olika webbläsare att göra rätt i dessa sammanhang tas lämpligen i forum som har med datorer och webbläsare att göra
eskil23
Aktiv medlem
OK..men det måste ju gå att ändra så att man får rätt tid i inläggen även när man är utloggad. Hur gör man det?
Flytta till tidszonen WET.