Björn Jansson
Aktiv medlem
Hej! nu när ni är inne på mellanformat så har jag oxå en fråga. Har fotat en del Hasselblad då jag pluggade på Gotland och håller verkligen med om de argument som tas upp i tråden, speciellt det lite långsammare arbetsflödet som helt klart även gett mig en mycket högre skörd kvalitativt foto i jämförelse med analog/digital systemkamera.
Tänkte bara kolla hur ni gör med framkallning?
På skolan så lämnade jag in filmen(färg) till labb och fick den framkallad för att sedan själv scanna in dem på skolan. Finns det labb som kan göra allt detta idag till rimliga kostnader, en egen mf scanner kostar ju skjortan(o lite till).
Fotar mestadels färg.
Angående mellanformatskamera så måste jag bara lovorda Hasselblad 500-serien med det enligt mig finaste formatet 6x6, saknar verkligen att kolla ner i sökaren och nära på se den färdiga "bilden".
Tänkte bara kolla hur ni gör med framkallning?
På skolan så lämnade jag in filmen(färg) till labb och fick den framkallad för att sedan själv scanna in dem på skolan. Finns det labb som kan göra allt detta idag till rimliga kostnader, en egen mf scanner kostar ju skjortan(o lite till).
Fotar mestadels färg.
Angående mellanformatskamera så måste jag bara lovorda Hasselblad 500-serien med det enligt mig finaste formatet 6x6, saknar verkligen att kolla ner i sökaren och nära på se den färdiga "bilden".