freolo
Aktiv medlem
JA, du har fel!realeye skrev:
Eller har jag fel?????????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JA, du har fel!realeye skrev:
Eller har jag fel?????????
Möjligen högpassfiltrerar dynaxen marginellt mer (mycket lite i så fall, men det är det enklaste i världen att fixa i efterbehandlingen), men precis som Andreas C säger så hänger det på objektivet mer än något annat.realeye skrev:
Jag funderar oxå på att köpa en Dymax 5d. Har fått för mig att den inte gör "knivskarpa" bilder. Eller har jag fel?????????
KjellSn skrev:
cyberphoto.se säljer Dynax 7D kamerahus för 8995:- Måste väl bara vara ett bra pris
kjellsn
8000i skrev:
Varför då?
5D kostar ju nästan 3000 mindre, vad tycker du 7D har för fördelar som gör den värd så mycket mer?
Sten-Åke Sändh skrev:
Om jag skulle valt 5D istället för 7D så skulle jag valt ett bra välbyggt tredjeparts-objektiv istället för något av kit-objektiven från Minolta.
Är 2000kr utöver kitobjektivet eller är det en max kostnad det får kosta?? (Kitobjektivet kostar ca 1300kr löst).sjulander skrev:
Funderar på just detta, att inhandla 5D men med ett hyfsat ljusstarkt och bra normal-objektiv. Dock med en begränsad budget, max 2000kr.
Skulle därför vara väldigt bra att få något specifikt tips, om vilka objektiv som skulle passa.
-Erik
Anddje skrev:
Det finns ett trevligt Minolta 70-210 f4 som jag använder som tele, det funkar utmärkt. ingen aning om vad det kostar dock...